A Világgazdaság egyik olvasója felvételeket küldött múlt héten az alsóörsi megállóról, ahol
nyitott sorompóknál, elsötétült jelzőlámpánál ment át egy vonat a várakozó autók és biciklisták előtt.
Az eset még augusztus elején történt a délutáni órákban. Információink szerint lassított tempóban haladt el a vonat a fokozatosan felnyíló sorompók között.
„A felvételen látható Katica InterRégió vonat Káptalanfüred megállóhelyen ajtóhiba miatt a tervezettnél hosszabb ideig várakozott, ezalatt a vasúti átjáró sorompóberendezése – az előírásoknak megfelelően – üzemzavar állapotba került,
a fényjelzőkészülék sötétre váltott, a csapórudak pedig lassan felnyíltak, hogy a vonatkozó KRESZ-szabályok betartásával az átkelés lehetségessé váljon” – válaszolta megkeresésünkre a MÁV.
A vonattársaság közlése szerint az ajtóhiba elhárítása után a vonat 15 kilométer per órás sebességgel közelítette meg az átjárót, a mozdonyvezető csak a vasúti átjáróra történő ráhaladást követően gyorsított. A vonat áthaladása után körülbelül 10 percig állt fenn az üzemzavar, ezután a sorompó ismét rendben működött.
A MÁV elmagyarázta, hogy biztonsági okokból a biztosítóberendezési áramkör kialakítása olyan, hogy
meghibásodás vagy forgalmi ok esetén úgynevezett üzemzavar állapotba kerül. Ez azt jelenti, hogy a közút felé nincs fényjelzés, – ahol van – a csukott állapotból a csapórúd is lassan (körülbelül 90 másodperc alatt) felnyílik, hogy a KRESZ betartása mellett a csapórudak kikerülése nélkül át lehessen haladni az átjárón
akkor is, ha például a fénysorompó meghibásodott, és ne okozzon tartós fennakadást a keresztező úton.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.