A nemzetgazdasági miniszter a webáruházak és a futárcégek tájékoztatási és panaszkezelési kötelezettségének fokozott vizsgálatára szólította fel a fogyasztóvédelmi hatóságot, miután a fogyasztóvédelmi hatósági hatáskörben eljáró kormányhivatalokhoz számtalan panasz érkezett az online rendelt termékekkel kapcsolatos szállítási problémákkal összefüggésben – derül ki a Nemzetgazdasági Minisztérium közleményéből.
Miközben egyes csomagokat hetek óta nem szállítanak ki a vásárlóknak, az ügyfélszolgálatok gyakran elérhetetlenek, vagy a panaszokat nem megfelelően kezelik, így a vásárlók széles köre szenved súlyos károkat. A tárca ezért felhívta a szakmai irányítása alatt álló fogyasztóvédelmi hatóságot a webáruházakkal és a futárcégekkel kapcsolatos tájékoztatási és ügyfélszolgálati kötelezettségek fokozott ellenőrzésére.
Az év első felében közel háromszáz vizsgálat lefolytatására került sor, jelentős, 78 százalékos kifogásolási arány merült fel, elsősorban tájékoztatási kötelezettség megsértéséből adódóan. A vizsgálat keretében eddig közel 70 millió forint összegben került sor fogyasztóvédelmi bírság kiszabására.
A Nemzetgazdasági Minisztérium és a szakmai irányítása alatt álló fogyasztóvédelmi hatóság mindent megtesz annak érdekében, hogy a magyar családokat ne érhesse anyagi kár az online rendelésekkel összefüggésben – hangsúlyozta közleményében a szaktárca.
Megérkezett hazánkba a régió legnagyobb online piactere
Az Allegro, a legnagyobb európai hátterű platform belépett a magyar piacra az Allegro.hu elindításával. A cég több mint százötvenmillió ajánlatot kínál a honlapján. Az online piactér emellett lehetőséget biztosít a hazai e-kereskedőknek is, hogy bővítsék online jelenlétüket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.