BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Csúszik a bárányhimlő elleni védőoltás bevezetése

Az Emberi Erőforrások Minisztériuma szerint 2019 őszétől lehet az immunizációs program része a bárányhimlő elleni oltás, az oltóanyag gyártók szerint a tender kiírása kritikus

Várhatóan 2019 őszétől lesz a bárányhimlő (varicella) elleni védőoltás a Nemzeti immunizációs program része – válaszolta az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) a Világgazdaság érdeklődésére. Korábban, márciusban Lázár János kancelláriaminiszter még 2019 január 1-jére datálta a védőoltás bevezetését. Az Emmi most azt közölte, hogy

hamarosan kiírják az oltóanyagra a közbeszerzést, minderről az érintettek a hivatalos közbeszerzési honlapról értesülhetnek.

A védőoltásra szánt forrás a közbeszerzési eljárás lefolytatását követően lesz nyilvános.

Magyarországon két gyógyszergyártó cégnek, az MSD Pharma Hungary Kft.-nek (MSD) és a GlaxoSmithKline Kft.-nek (GSK) van bárányhimlő elleni oltóanyaga, amint a tenderkiírás publikussá válik, mindkettő megvizsgálja a pályázaton való részvétel lehetőségét.

Ha az Emmi és a Nemzeti Népegészségügyi Központ 2019 őszén tervezi bevezetni a bárányhimlő elleni védőoltást, akkor a tender mihamarabbi kiírása kritikusan fontos – válaszolta a Világgazdaság kérdésére az MSD. Ideális esetben a szerződéskötést követően a nyertes vállalat leadja gyártási igényét a gyártóhelynek, és a vakcinagyártás ezután kezdődhet.

Fotó: Shutterstock

A cégek hangsúlyozták: a vakcinagyártás a szigorú minőségbiztosítási és biztonságossági előírások miatt időigényes feladat, bizonyos oltóanyagok gyártása akár 6–24 hónapot is igénybe vehet, s a folyamat felgyorsítására nincs lehetőség.

A GSK oltóanyaga 1998 óta kapható a hazai patikákban, ennek a gyártási ideje hat-nyolc hónap.

Felelős gyártóként akkor tudunk érdemi pályázatot benyújtani oltóanyagra kiírt közbeszerzési eljárásban, ha a szerződéskötés és az első beszállítási határidő közötti idő a gyártáshoz minimálisan szükséges időintervallumot biztosítja

– mondta Iglódi-Csató Judit, a GSK kommunikációs igazgatója.

A teljes cikket a Világgazdaság csütörtöki számában olvashatja

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.