A járvány megfékezésére elrendelt kijárási korlátozások egyértelműen kedveznek a szabadidő játékos eltöltéséhez eszközöket és programokat kínáló konzolgyártóknak. A PlayStationnel globális piacvezető Sony és első számú kihívója, az Xboxszal támadó Microsoft harca a héten új állomásához érkezik, mindkét cég most hozza kereskedelmi forgalomba a karácsonyi szezonra és az azt követő évekre tervezett új generációs konzolját, de jó szokásuk szerint az eddigi csúcskészülékeik forgalmazásával sem állnak le.
Gyökeres piaci átrendeződést nem várnak a debütálástól az elemzők. Mint azt Michael Pachert, a Wedbush Securities szakértője a Reutersnak elmondta, aki első játékkonzolként PlayStationt vett, az ragaszkodni fog a márkához, és ugyanígy tesznek az Xbox rajongói is.
A két konzolgyártó már rég rájött arra, hogy ha nem is békésen, de megférnek a dinamikusan bővülő, éves forgalmát tekintve 150 milliárd dolláros piacon, ezért öngyilkos árháborúba sem érdemes bocsátkozniuk.
Inkább az online játéktér lehet a legfőbb konkurensük, hiszen elég a széles sávú internet és egy erős számítógép, de akár egy okostelefon is ahhoz, hogy az interneten élőben mérjék össze tudásukat versenyzők és amatőrök egyaránt. A felhőbe terelt online játszóterek hódítása viszont egyértelműen az e téren alapból erős Microsoftnak kedvez, a Sonynak viszont nagyobb a rajongótábora, és a játékkínálata is szélesebb.
A PlayStation 5-ből a következő öt évben 175 millió darab találhat gazdára az Ampere Analysis előrejelzése szerint, míg az új Xbox család alapgépéből, az S-ből és a csúcskészülékéből, az X-ből együtt 120 millió darabos igénnyel számolnak. A már hetedik éve forgalmazott PlayStation 4-ből már több mint százmillió fogyott, a szintén 2013 óta árult Xbox One-oknál viszont titokzatoskodik a Microsoft, eladási statisztikái ugyanis kibogozhatatlanok a gyorsjelentéseiből. Elemzők 50 millióra becsülik az eddig eladott mennyiséget. Az új konzolok tudásuktól függően 299 és 499 dollár közötti áron kerülnek forgalomba, a csúcskészülékére mindkét cég 499 dolláros árcédulát ragasztott.
Előrendeléseket szeptember óta felvesznek a konzolokra, de a készletek végesek, sok kereskedő a várható kontingens többszörösét is el tudná adni. Ráadásul a közelgő Black Friday és a 11. 11-es szinglinap is dob majd egyet a forgalmon.
A legnagyobb piacon, az Egyesült Államokban a konzoleladási statisztikát 30-30 százalékos részesedéssel vezeti a Walmart és a GameStop,
csak az előbbinél január végéig 1,1 milliárd dolláros konzolforgalomra számítanak, de a Reuters szerint kezdetben ellátási zavarok is lehetnek.
A játékipar a Sony számára fontosabb, mint a nála több és stabilabb lábon álló Microsoftnak. A japán elektronikai és szórakoztatóipari óriás legfőbb bevételi forrását adják a játékok, a legutóbbi lezárt üzleti évben a 77 milliárd dolláros összforgalom negyedét tették ki, és ennél lényegesebb, hogy a nyolcmilliárdos üzemi profitból 30 százaléknyit hasítottak ki. Amíg a Microsoft titokzatoskodik, a piac harmadik szereplője, a japán Nintendo büszkén jelentette be a napokban, hogy a modellciklusuk felénél járó Switch konzoljai a járvány miatt egyre kelendőbbek. A szeptemberrel zárult első üzleti fél évben 12,5 milliót adtak el belőlük, és a jövő március végi évzárásra az eredeti 19 milliós tervet 5 millióval fogják túlszárnyalni. Üzemi eredményük 4,3 milliárd dollárra, a terv másfélszeresére bővülhet, ebbe a kijövő új játékprogamjaik is besegítenek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.