Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója a közleményben kiemelte, a budapesti repülőtér több tekintetben is előnyös cargo-üzemelésre, minden adottsága megvan ahhoz, hogy jelentős elosztó központtá fejlődjön.
A Budapest Airport közleményben hangsúlyozta, hogy
a „BUD 2020” fejlesztési programjuk keretében 2017 nyarán két új logisztikai központot adtak át a DHL Express és a TNT részére a repülőtéren.
Az ötéves, 160 millió euró (50 milliárd forint) értékű fejlesztési terv részét képezi egyebek mellett az új Cargo City megépítése 2019 nyaráig, illetve az I. futópálya felújítása ez év júniusáig, a repülésbiztonság fokozása az ILS CAT IIIB színvonalú műszeres leszállító rendszer (ILS) telepítésével – közölték.
Ismertték, az Air China hetente négy alkalommal repül a kínai és a magyar főváros között 2015 májusa óta, korábban 2012-ig a Hainan Airlines által üzemeltetett járatot ezen az útvonalon.
A Budapest Airport 2017 novemberében a Budapesten rendezett Kína-Kelet-Közép-Európa csúcstalálkozón szándéknyilatkozatot írt alá az STO Express és az EKOL logisztikai nagyvállalatokkal, a Magyar Posta pedig a kínai ZTO Expresszel hozott létre vegyesvállalatot légi áruszállítási profillal.
Ezt megelőzően, 2016-ban a Budapest Airport légiáru forgalomért felelős vezetői az Egy övezet, egy út kezdeményezés keretében, a sanghaji magyar főkonzulátus aktív támogatásával munkakapcsolatot alakítottak ki Ningbo város repülőterével.
Rekordot döntött a Budapest Airport forgalomnövekedése az első negyedévben és a gyors forgalombővülés áprilisban is folytatódott köszönhetően az egyre több Budapestre repülő légitársaságnak, az emelkedő járatszámoknak és kapacitásnak – közölte a repülőteret üzemeltető vállalat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.