Ferdinand Dudenhöffer, az egyetem autóipari tanszékének professzora, a CAR-Center igazgatója a tanulmányban rámutatott: a SUV modellkategória népszerűsége növekszik német vásárlók körében, a dízelmotoros modellek részaránya viszont SUV kategórián belül a 2012-es 69,8 százalékról 2018 első négy hónapjában már 35,4 százalékra csökkent. Ezen belül is a privát tulajdonban lévő SUV modelleké 22 százalékra.
A SUV modellek piaci részaránya az újonnan forgalomba helyezett személygépkocsik körében 2010 óta megnégyszereződött, 7,3 százalékról 28 százalékra emelkedett. Az idei első negyedévben ugyanis 333 ezer SUV modellt helyeztek forgalomba Németországban, annyit, mint a 2010-es év egészében.
Az új SUV modelleknek 3,8 százaléka rendelkezett az idei első negyedévben elektromos, vagy hibrid-elektromos hajtással. A német vásárlók már öt teljesen elektromos SUV modellből választhatnak. A piacvezető a kategóriában a Hyundai-Kia. A német autógyáraknak viszont nincs teljesen elektromos SUV modell a kínálatában.
Már a SUV modelleknek sincs többé szüksége dízelmotorra
- mutatott rá Ferdinand Dudenhöffer, megjegyezve egyúttal, hogy ideje lenne eltörölni a dízel üzemanyag adókedvezményét is. Az elektromos és hibrid-elektromos SUV modellek kínálatának a növelésével az autógyártók is könnyebben eleget tudnának tenni a széndioxid-kibocsátás csökkentésére vonatkozó uniós követelményeknek – mondta.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.