Budapest Főváros Kormányhivatala tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt szabott ki bírságot a Wizz Airrel szemben a légitársaság januári poggyász-incidense kapcsán indult eljárása során.
2019. január 28-án a Fővárosi Kormányhivatal Tuzson Bence közszolgálatért felelős államtitkár kezdeményezésére fogyasztóvédelmi vizsgálatot indított a Wizz Air diszkont légitársasággal szemben, miután
a Wizz Air W62498-as számú, 2019. január 26-án Dubaiból Budapestre tartó járatának utasai csak a budapesti leszállást követően kaptak tájékoztatást arra vonatkozóan, hogy a feladott poggyászok egy része nem érkezett meg a célállomásra.
A kormányhivatal az eljárás során megállapította, hogy a járaton utazó hetven utas összesen kilencven csomagját a társaság nem az Általános Szerződési Feltételeiben vállaltaknak megfelelően az érintett járaton szállította, hanem későbbi időpontban más járaton.
A csomagok csak három nappal később érkeztek meg a célállomásra, amelyről az érintett utasok nem kaptak megfelelő tájékoztatást a kellő és elvárható időben.
A kormányhivatal a mostani döntésében megállapította, hogy ezzel a magatartásával a Wizz Air légitársaság tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, így Budapest Főváros Kormányhivatala első fokon 15.000.000 Ft fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a társaság terhére, és kötelezte arra, hogy a jövőben tartózkodjon az ilyen gyakorlattól.
A Wizz Air gépparkja három hónap alatt tíz új géppel 118 darabra nőhet, ami az árfolyam emelkedését is magával hozhatja a lapunknak nyilatkozó elemző szerint.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.