Prága és Párizs április közepén emlékeztetőt írtak alá az együttműködésről. Az SZDC és francia partnere, a SNCF tavaly szeptember óta tárgyaltak a francia szabályok átadásáról. A csehek ezért 11 millió koronát (143 millió forint) fognak kifizetni a franciáknak.
A tárgyalásokat a következő órákban kezdjük el. A francia normák átvétele gyakorlatilag öt évvel lerövidíti a cseh nagy sebességű vasutak kiépítése előkészítésének a folyamatát
– nyilatkozta Jirí Svoboda, a cseh vasútvonalak kezelőségének igazgatója újságíróknak.
Az első szakaszban három próbaútvonal létrehozását tervezik, mégpedig Prága, Brünn és Ostrava mellett. A Prága-Drezda gyorsvasút kiépítése Svoboda szerint a vártnál jobban elhúzódik, mert a főváros mellett nagyon lassan halad a szükséges telkek felvásárlása.
Vladimir Kremlík kijelentette, hogy a nagy sebességű vasutak építését kiemelt feladatának tekinti, s mindent megtesz a munkálatok felgyorsításáért. Leszögezte,
a gyorsvasutak a jövő közlekedését jelentik Csehországban.
Az állami tulajdonban lévő SZDC mintegy 17 ezer embert foglalkoztat, s 2016 óta az ő illetékességébe tartoznak a pályaudvarok épületei is.
A francia szabályok szerint épültek a marokkói és részben a spanyolországi nagy sebességű vasútvonalak is. Egy csehországi szakmai konferencián áprilisban elhangzott, hogy
a nagy sebességű vasúti hálózat kiépítése mintegy 20-25 évig is eltarthat, s a várható költségek elérhetik a 600 milliárd koronát.
Alena Schillerová pénzügyminiszter kijelentette, hogy a kormány elképzelései szerint a projektet több forrásból fogják finanszírozni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.