Az üzletet a Wizz Air szakmai befektetőjével, az amerikai Indigo Partnersszel kötötte az Airbus. Az amerikai cég összesen 50 darab Airbus A321 XLR-t vásárol, amelyből 32 új megrendelés, 18 pedig a korábban kért A320neo családra leadott rendelés konvertálása másik típusra.
Az Indigo Partners a Wizz Airhez 20, az amerikai Frontier-hez 18, a mexikói JetSMART-hoz 12 új gépet telepít majd.
Az üzlet piaci értékéről a gyártó nem közölt adatokat, és azt sem tudni, hogy mikor érkezhetnek meg az első példányok.
Az Airbus a párizsi légi szalonon jelentette be, hogy elindítja az A321XLR típus kifejlesztését, amely az A321neóhoz képest nagyobb, 8700 kilométeres hatótávolsággal rendelkezik, ezzel már hosszútávú járatokat is teljesíteni lehet.
A gyártó eddig 150 példányra gyűjtött be megrendelést a típusra egyebek közt a Qantastól, az Iberiától, az Air Lingustól és a magyar származású Steven Udvar-Házy által birtokolt ALC lízingcégtől.
Az airportal.hu helyszíni tudósítása szerint Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója a megállapodás bejelentésekor azt mondta, a dubaji és asztanai útvonalaik sikeresek, ezért egy keskenytörzsű, de hosszútávú járatokat teljesítő géppel a jelenlegi üzleti modellt követve tudnak majd újabb útvonalakat nyitni.
Váradi József korábban többször is kizárta, hogy a Wizz Air belépjen a hosszútávú járatok piacára, mert a társaság üzleti modelljébe nem fér bele ezen járatok üzemeltetése. Most az általuk is használt Airbus A320-as család további hatótávolság-növelése teremtett új helyzetet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.