A Wizz Air légitársaság W6 2222 járatának, június 6-án London Gatwick-Budapest útvonalon történt incidenseinek azonnali kivizsgálására utasította Tuzson Bence közszolgálatért felelős államtitkár a Fővárosi Kormányhivatalt, olvasható a Miniszterelnökség közleményében.
„A fogyasztóvédelmi vizsgálat során a hatóság feladata feltárni, hogy a légitársaság megfelelően tájékoztatta-e az ügyfeleit, illetve hogy minden jogszabályi kötelezettségüknek eleget tettek-e. Minden esetben szigorúan fellépünk az utasok megtévesztése, illetve a velük szemben tanúsított jogszerűtlen magatartással szemben”
– írták.
Mint arról beszámoltunk, a Wizz Air légitársaság június 25-i London-Budapest járatán utazók több mint 24 órás késéssel indulhattak csak útnak, június 30-án pedig a Marosvásárhely-Budapest járaton történt helytelen utastájékoztatás miatt szükséges vizsgálat indítása az utasok megtévesztése, illetve a velük szemben tanúsított magatartás miatt.
„A budapesti repülőteret tervezetten zárták hajnali fél 1 és reggel 4 között június 6-án, de menetrend szerint a Wizz Air W6 2222-os járata a reptérzár előtt leszállt volna Ferihegyen. A repülőgép eleve késve érkezett Budapestről Londonba. Sajnos a járat a reptérzártól független, előre nem látható okok (az európai légiirányítás szűkös kapacitása miatti korlátozások) miatt késett, ezért leszállási ideje „belecsúszott” a tervezett lezárásba. Kértük a járat elsőbbségi kezelését a gatwicki repülőtéren dolgozó földi kiszolgáló partnerünktől, és kérelmeztük egy mihamarabbi résidőt a felszálláshoz az EuroControltól, de sajnos nem kaptuk meg. Minden erőfeszítésünk ellenére nyilvánvalóvá vált, hogy nem sokkal, de lekéstük annak lehetőségét, hogy a gép még a reptérzár előtt landolhasson Budapesten. Ezért kellett a járatot Debrecenbe irányítanunk, majd a reptér megnyitása után, az utasokkal a fedélzeten továbbrepülni Budapestre. Noha a visszatérítésért folyamodó utasoknak írt válaszunkban nem fejtettük ki a fenti eseménysor valamennyi részletét, a késéshez vezető okok, beleértve a résidőt, összességében valóban előre nem láthatóak voltak. Bár késéshez vezető okok a Wizz Air hatáskörén kívülálló eseményekre vezethetőek vissza, ezúton is elnézést kérünk érintett utasainktól az okozott kényelmetlenségért.”
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.