BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Folytatódik a budapesti elővárosi vasutak fejlesztése

Szerdán megjelent a Kőbánya felső – Rákos – Rákosliget vasúti szakasz felújításáról és vasúti kapacitásának bővítéséről szóló tervezői tender.

„Ma megjelent a Kőbánya felső – Rákos – Rákosliget vasúti szakasz felújításáról és vasúti kapacitásának bővítéséről szóló tervezői tenderünk.

A Budapest Keleti pályaudvar és Kőbánya felső, illetve Rákos és Hatvan között már zajló, illetve jövő tavasztól kezdődő pályarekonstrukciós munkák között kimaradt köztes vonalszakasz fejlesztése elengedhetetlen ahhoz, hogy a hatvani és újszászi, tízezrek által naponta használt elővárosi vonalakat többen és kényelmesebben használhassák, a vonatok sűrűbben járhassanak Budapestre” – írja Vitézy Dávid a Facebookon.

A Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatójának közlése szerint új, harmadik vágány létesül Kőbánya felső és Rákos, valamint Rákos és Rákosliget között,

helyreáll az eredeti, 100 kilométer/órás pályasebesség, kiépül az ETCS L2-es páneurópai vonatbefolyásoló rendszer.

Kőbánya felső peronjai átkerülnek az Élessarokhoz, kisebb gyaloglással, akadálymentesen lehet majd átszállni a villamosokra, buszokra. Ugyancsak magasperon készül az újszászi, 120a vonal megállóinál, állomásainál Gyömrőig bezárólag, bővülnek a P+R, B+R kapacitások is – írja a posztban.

https://www.facebook.com/vitezydavid/photos/pcb.3461525563916525/3461522547250160/

Vitézy kifejti, hogy a 120a vonal budapesti szakaszán új megállók jönnek létre a XVII. kerületben Madárdomb néven és további megálló lehetőséget vizsgálják Strázsahegynél, hogy meglévő lakónegyedeket, illetve fejlesztési területeket jobban kiszolgálja a vasút. Rákosnál a vonalak szétágazása a nagyobb kapacitás érdekében különszintűre épül át.

„A Rákoson egyesülő hatvani és újszászi vonalak együttesen az ország egyik legforgalmasabb vasúti folyosóját jelentik naponta 42 ezer ingázóval. A felújításáról a nyáron döntött a Kormány egy átfogó elővárosi vasútfejlesztési program keretében” – teszi hozzá.

„A főváros belső területeire naponta zúduló autóáradat csak az elővárosi vonalak fejlesztésével mérsékelhető, a felmérések kimutatják, hogy óriási potenciál van ebben a szegmensben,

reggelente több mint kétszer ennyi vonat is megtelne utasokkal az elővárosokból és a külső kerületekből érkezőkkel” – írja.

Az ingázóforgalmon kívül a távolsági, nemzetközi és teherforgalomban is fontos szerepet betöltő 80a és 120a vonalak fejlesztése szorosan kapcsolódik több más, szintén a BFK által koordinált projekthez

– teszi hozzá.

A Déli Körvasút fejlesztésével az új Népliget (átszállás az M3-as metróra), Közvágóhíd (átszállás a hévekre), Nádorkert megállók és a budai agglomeráció felé, a külső körvasúton pedig Újpalotára és az esztergomi vonalra. De a hagyományos irányban, a Keleti pályaudvar felé is lesz új kapcsolat:

a BFK megrendelésére tervezés alatt álló új, a Hungária körútnál készülő megállónál az 1-es, 28-as, 37-es, 62-es villamosra lehet majd átszállni.

https://www.facebook.com/vitezydavid/photos/pcb.3461525563916525/3461522560583492

A célunk az, hogy Budapest belső területei felől legalább Pécelig és Gyömrőig 15 perces járatsűrűség legyen biztosítható a MÁV Start mai számon S60-as és S80-as vonatai számára a Budapest-Hatvan és Budapest-Újszász vonalon. „A meglévő kettő mellé egy harmadik vágányt kell építeni a Keleti pályaudvar és Rákosliget között, ez teszi majd lehetővé az elővárosi vonatok sűrítését a zsúfolt budapesti szakaszokon” – írja a Vitézy Dávid.

 

Címlapkép: Facebook/Vitézy Dávid

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.