Napi száz pótlóbusz áll forgalomba a 3-as metró középső szakaszán szombattól, ennek havi összköltsége eléri a félmilliárd forintot
– értesült a Világgazdaság. Annak ellenére döntöttek a Nagyvárad tér és a Lehel tér közötti vágányzárról, hogy jelen állás szerint ezen az alagúti szakaszon a felújítás szünetel, mivel továbbra sincs megállapodás a megrendelő BKV és a Swietelsky Vasúttechnika Kft. között.
Igaz, az itteni állomások kivitelezője (Swietelsky Építő Kft.) folytatja a munkát, de eközben csak bizonyos esetekben van szüksége hozzáférésre az alagúthoz.
Megkérdeztük a BKV-t, hogy miért van szükség a felszíni pótlásra ilyen körülmények között.
Azzal érveltek, hogy a középső szakasz állomásainak felújítására kötött szerződés értelmében november 7-én az utasforgalom kizárása mellett kell a munkaterületet átadni a vállalkozónak az állomásokon.
Az ütemterv szerint elkezdődik a Nyugati pályaudvar, a Deák Ferenc tér és a Kálvin tér megállók felújítása, és a korábban már lezárt állomásokon az utasforgalom biztosítása miatt eddig át nem adott területeken is elindul a korszerűsítés, ahogyan az állomási munkákhoz kapcsolódó alagúti kivitelezési és szállítási feladatok is. Tény, hogy ha fenntartják a 3-as metró közlekedését, az akadályozhatja a Swietelsky Építő teljesítését, ami végső soron többletigényhez vezethet a BKV-val szemben. Ugyanakkor a buszos pótlás halasztásával havi százmilliókat biztosan lehetne spórolni, nem beszélve arról, hogy a nagyobb kapacitású metrószerelvényeken a fizikai távolság is jobban tartható, mint a buszokon.
Az ügyben megkerestük a BKK-t mint közlekedésszervezőt is. Arra voltunk kíváncsiak, hogy a 3-as metró pótlásával, a járványhelyzet miatt elrendelt járatsűrítésekkel, illetve az előre nem tervezhető kimaradások kezelésével együtt (tegnap például órákon át nem üzemelt a 4-es metró, a vonalon buszos pótlásra volt szükség) van-e elegendő jármű a rendszerben, lapzártáig azonban nem érkezett válasz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.