BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Havi félmilliárd forintba kerül a szombaton induló metrópótlás

Napi száz pótlóbusz áll forgalomba a 3-as metró középső szakaszán.

Napi száz pótlóbusz áll forgalomba a 3-as metró középső szakaszán szombattól, ennek havi összköltsége eléri a félmilliárd forintot

– értesült a Világgazdaság. Annak ellenére döntöttek a Nagyvárad tér és a Lehel tér közötti vágányzárról, hogy jelen állás szerint ezen az alagúti szakaszon a felújítás szünetel, mivel továbbra sincs megállapodás a megrendelő BKV és a Swietelsky Vasúttechnika Kft. között.

Igaz, az itteni állomások kivitelezője (Swietelsky Építő Kft.) folytatja a munkát, de eközben csak bizonyos esetekben van szüksége hozzáférésre az alagúthoz.

Megkérdeztük a BKV-t, hogy miért van szükség a felszíni pótlásra ilyen körülmények között.

Fotó: MW

Azzal érveltek, hogy a középső szakasz állomásainak felújítására kötött szerződés értelmében november 7-én az utasforgalom kizárása mellett kell a munkaterületet átadni a vállalkozónak az állomásokon.

Az ütemterv szerint elkezdődik a Nyugati pályaudvar, a Deák Ferenc tér és a Kálvin tér megállók felújítása, és a korábban már lezárt állomásokon az utasforgalom biztosítása miatt eddig át nem adott területeken is elindul a korszerűsítés, ahogyan az állomási munkákhoz kapcsolódó alagúti kivitelezési és szállítási feladatok is. Tény, hogy ha fenntartják a 3-as metró közlekedését, az akadályozhatja a Swietelsky Építő teljesítését, ami végső soron többletigényhez vezethet a BKV-val szemben. Ugyanakkor a buszos pótlás halasztásával havi százmilliókat biztosan lehetne spórolni, nem beszélve arról, hogy a nagyobb kapacitású metrószerelvényeken a fizikai távolság is jobban tartható, mint a buszokon.

Az ügyben megkerestük a BKK-t mint közlekedésszervezőt is. Arra voltunk kíváncsiak, hogy a 3-as metró pótlásával, a járványhelyzet miatt elrendelt járatsűrítésekkel, illetve az előre nem tervezhető kimaradások kezelésével együtt (tegnap például órákon át nem üzemelt a 4-es metró, a vonalon buszos pótlásra volt szükség) van-e elegendő jármű a rendszerben, lapzártáig azonban nem érkezett válasz.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.