BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kaposváron megépült az első közösségi közlekedési központ

Magyarország közlekedési központjai közül elsőként a kaposvári készült el. A 17,7 milliárdos beruházás elemeit már használatba is vették az utazók.

Közösségi közlekedési központ épült Kaposváron, a 17,7 milliárd forintos beruházás elemeit már használatba is vették az utazók – mondta a város polgármestere kedden sajtótájékoztatón.

Szita Károly (Fidesz-KDNP) beszámolt arról, hogy a belváros legforgalmasabb részének átalakításával járó fejlesztéssel könnyebbé, biztonságosabbá vált az ott naponta megforduló 32 ezer ember közlekedése. Homolya Róbert, a MÁV elnök-vezérigazgatója elmondta: elsőként a kaposvári készült el Magyarország közlekedési központjai közül, amelyek célja, hogy a lehető legkisebb fennakadással lehessen váltani a közlekedési módok között.

Az egy helyre került távolsági, helyi járatú autóbuszállomást és vasútállomást a közös peronon az utazók kényelmesebben elérhetik. A vasút által kettészelt városrészeket új, gyalog és kerékpárral egyaránt használható híd köti össze, a gépjárműforgalmat új körforgalmak szolgálják – ismertette az elnök-vezérigazgató.

A hatékony tömegközlekedéshez ilyen infrastruktúrára is szükség van, a közlekedési központok városi környezetben elengedhetetlenek ahhoz, hogy az utasok az egyéniről a zöldebb, fenntarthatóbb tömegközlekedésre váltsanak – jegyezte meg.

Illusztráció. Fotó: Varga György / MTI

Homolya Róbert szavai szerint jó és hatékony közlekedés nélkül nem lehet élhető és versenyképes városról, térségről, országról beszélni. „A MÁV-Volán csoportnál elhivatottak vagyunk, hogy szerethető, fenntartható, versenyképes tömegközlekedést biztosítsunk az országnak” – hangsúlyozta.

Hozzátette, ennek érdekében fontos a menetrendek összehangolása, az egységes menetrendi kínálat, a vállalatcsoport hatékony üzemeltetése, a párhuzamosságok megszüntetése, a jegyek, bérletek megváltásának lehetősége egységes felületen, és egyebek mellett az egységes utastájékoztatási, forgalomirányítási rendszer bevezetése is.

Nagy Róbert, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. vezérigazgatója arra hívta fel a figyelmet, hogy a nyolcéves előkészítő és kivitelezési munka eredményeként megvalósult kaposvári beruházás nemcsak az autóbusz-, és vasúti közlekedésről, szoros kapcsolódásukról szól, hiszen a gyalogos, a kerékpáros és a közúti közlekedés is magasabb színvonalúvá vált.

A NIF Zrt. több megyei jogú várost érintően dolgozik hasonló, úgynevezett intermodális csomópontok előkészítésén

– jelezte.

Szita Károly emlékeztetett arra, hogy a közlekedési központ része a Modern városok program forrásait is magába foglaló, Kaposvár néhai polgármesteréről, Németh Istvánról elnevezett több mint 180 milliárd forintos helyi fejlesztési programnak.

A program eredményeként gyorsforgalmi út köti össze Kaposvárt az M7-es autópályával, új sportcsarnok, versenyuszoda, busztelephely épült, ipari parkok nyíltak, megújult a Csiky Gergely Színház és városrehabilitáció is megvalósult a Kaposi Mór Oktató Kórház egykori déli tömbjének területén – mondta el.

A polgármester hangsúlyozta, hogy a fejlesztések folytatódnak, mert „a cél az, hogy a kaposváriak jobban élhessenek, a település a Dunántúl meghatározó városa legyen az élet minden területén”.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.