Közösségi közlekedési központ épült Kaposváron, a 17,7 milliárd forintos beruházás elemeit már használatba is vették az utazók – mondta a város polgármestere kedden sajtótájékoztatón.
Szita Károly (Fidesz-KDNP) beszámolt arról, hogy a belváros legforgalmasabb részének átalakításával járó fejlesztéssel könnyebbé, biztonságosabbá vált az ott naponta megforduló 32 ezer ember közlekedése. Homolya Róbert, a MÁV elnök-vezérigazgatója elmondta: elsőként a kaposvári készült el Magyarország közlekedési központjai közül, amelyek célja, hogy a lehető legkisebb fennakadással lehessen váltani a közlekedési módok között.
Az egy helyre került távolsági, helyi járatú autóbuszállomást és vasútállomást a közös peronon az utazók kényelmesebben elérhetik. A vasút által kettészelt városrészeket új, gyalog és kerékpárral egyaránt használható híd köti össze, a gépjárműforgalmat új körforgalmak szolgálják – ismertette az elnök-vezérigazgató.
A hatékony tömegközlekedéshez ilyen infrastruktúrára is szükség van, a közlekedési központok városi környezetben elengedhetetlenek ahhoz, hogy az utasok az egyéniről a zöldebb, fenntarthatóbb tömegközlekedésre váltsanak – jegyezte meg.
Homolya Róbert szavai szerint jó és hatékony közlekedés nélkül nem lehet élhető és versenyképes városról, térségről, országról beszélni. „A MÁV-Volán csoportnál elhivatottak vagyunk, hogy szerethető, fenntartható, versenyképes tömegközlekedést biztosítsunk az országnak” – hangsúlyozta.
Hozzátette, ennek érdekében fontos a menetrendek összehangolása, az egységes menetrendi kínálat, a vállalatcsoport hatékony üzemeltetése, a párhuzamosságok megszüntetése, a jegyek, bérletek megváltásának lehetősége egységes felületen, és egyebek mellett az egységes utastájékoztatási, forgalomirányítási rendszer bevezetése is.
Nagy Róbert, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. vezérigazgatója arra hívta fel a figyelmet, hogy a nyolcéves előkészítő és kivitelezési munka eredményeként megvalósult kaposvári beruházás nemcsak az autóbusz-, és vasúti közlekedésről, szoros kapcsolódásukról szól, hiszen a gyalogos, a kerékpáros és a közúti közlekedés is magasabb színvonalúvá vált.
A NIF Zrt. több megyei jogú várost érintően dolgozik hasonló, úgynevezett intermodális csomópontok előkészítésén
– jelezte.
Szita Károly emlékeztetett arra, hogy a közlekedési központ része a Modern városok program forrásait is magába foglaló, Kaposvár néhai polgármesteréről, Németh Istvánról elnevezett több mint 180 milliárd forintos helyi fejlesztési programnak.
A program eredményeként gyorsforgalmi út köti össze Kaposvárt az M7-es autópályával, új sportcsarnok, versenyuszoda, busztelephely épült, ipari parkok nyíltak, megújult a Csiky Gergely Színház és városrehabilitáció is megvalósult a Kaposi Mór Oktató Kórház egykori déli tömbjének területén – mondta el.
A polgármester hangsúlyozta, hogy a fejlesztések folytatódnak, mert „a cél az, hogy a kaposváriak jobban élhessenek, a település a Dunántúl meghatározó városa legyen az élet minden területén”.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.