A tehergépjármű üzemeltetőjének nem kell megfizetnie az össztömeg túllépése miatti közigazgatási bírságot, ha igazolja, hogy a jármű össztömege már a berakodáskor meghaladta a megengedett össztömeget. Ez a határozat a közúti közlekedésről szóló törvény december 1-jén elfogadott módosításában szerepel, és a közúti árufuvarozói érdekképviseletnek ezirányú kérésének – amelyről a Világgazdaság is beszámolt – megvizsgálására reagálva született.
A túlrakodásos esetekben a bírságot ezentúl (a módosítás megjelenése utáni 16. naptól) a jármű-tömegbizonylat kiállítójára kell kiszabni.
Számos változás történt a vasúti törvényben is, például megjelent benne a hazai viszonyok között újfajta szolgáltatásnak számító vasút-villamos közlekedtetésére vonatkozó előírás.
Eszerint a vasút-villamossal végzett szolgáltatáshoz – tekintettel annak vegyes jellegére – egyszerre van szükség vállalkozó vasúti társaság részére kiadott országos, valamint városi vasúti működési engedélyre.
A speciális jármű (amely majd Hódmezővásárhely és Szeged között közlekedik – a szerk.) pályahálózatának országos és városi működtetése is bejelentés köteles.
További jelentős előrelépés, hogy arra a vasútvállalatra, amely állami támogatásra kíván pályázni vasúti egyes kocsi teherfuvarozáshoz, nem kell alkalmazni a jogosulatlanul igénybevett támogatás visszafizetésének elvárt biztosítékára vonatkozó kötelezettségeket.
A kormány továbbá felhatalmazást kapott arra, hogy rendeletben állapítsa meg a vasúti egyes kocsi teherfuvarozás állami támogatási program részletes feltételeit az államháztartásért felelős miniszterrel egyetértésben, és jelölje ki a programot lebonyolító szervezetet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.