Korszerű villany-hibrid (akkumulátoros) mozdonyokkal erősít a Rail Cargo Hungaria Zrt. (RCH). A Világgazdaság másfél éve számolt be arról, hogy a társaság a hazai és a nemzetközi vasúti árufuvarozás feladataira optimalizált mozdonyokat rendelt a legnagyobb kínai vasútijármű-gyártótól, a kínai CRRC Zhuzhou Locomotive Co. Ltd.-től: két tolató- és két vontatóeszköz beszerzését kezdeményezte.
A megbízást az RCH végső anyavállalata, az osztrák ÖBB és a kínai vasúttársaság által tavaly indított kutatás-fejlesztési megállapodása alapozta meg.
A mozdonyok az akkori hír szerint négy évre szóló bérleti konstrukcióban kerülnek az RCH-hoz, e megállapodás meghosszabbítható, de a mozdonyok meg is vásárolhatók. Az RCH-nak opciója van további 20 + 20 mozdony megrendelésére. Mozdonybérlésre egyébként az RCH két éve 11,7 milliárd forintot költött, tavaly semennyit sem. A négy kínai mozdonyból két vontató már elkészült, európai tesztelésük februárban kezdődött, és hamarosan érkezik az első tolatómozdony is.
A CRRC neve egyre ismerősebb a hazai gazdaságban: a társaság európai leányvállalatának vezérigazgatója, Csen Csiang március végén írt alá szándéknyilatkozatot arról Csomós Norberttel, a záhonyi ipari és logisztikai park fejlesztéséért felelős Celiz konzorcium vezetőjével, hogy cége beszállna a magyarországi vasútfejlesztésbe.
Két hónappal korábban a kínai CRRC csangcsuni vezetése állapodott meg – egyelőre szintén csak szándéknyilatkozat szintjén – a MÁV Zrt.-vel és a MÁV-Start Zrt.-vel mellékvonali motorvonatok gyártásáról.
A munka elsősorban a Szolnoki Járműjavítóban folyna. (A CRRC Corporation Limited és a China Railway International Co. Ltd. emellett közösen gondoskodna akár 200 kilométer per órás sebességgel közlekedő gyorsvonatokról a felújítandó Belgrád–Újvidék–Budapest vonalra.)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.