A csehországi Nymwag társaság Nagykanizsán épít közel 60 milliárd forintból vasúti járműgyártó üzemet. Palkovics László innovációs és technológiai miniszter a beruházás bejelentésén a létesítményt Európában a maga nemében a legmodernebbnek nevezte – áll az MTI tudósításában. A közel 1500 fős gyárban évente 1800 tehervagon és 4800 vasúti futómű készül majd. A gyáron kívül pedig egy kutató-fejlesztő bázist is kialakít a beruházó, továbbá képzést indít a Nagykanizsai Szakképzési Centrumban.
Robert Spisák, a Nymwag Magyarország Kft. ügyvezetője elmondta, hogy a dél-zalai városban barnamezős beruházással, a közelmúltban megszűnt gépipari DKG mintegy 36 hektáros területén épülő vagongyártó és -fejlesztő bázis a gyártókapacitása alapján második-harmadik legnagyobb lesz Európában. Várhatóan egy éven belül elkészül az első vagon. Alexandra Brozová, a kft. másik ügyvezetője pedig egyebek mellett arról beszélt, hogy az egyes országok gazdasági sikere nagyban függ a logisztikától, ami elképzelhetetlen a modern vasút és a korszerű vagonok nélkül.
Az eseményen Palkovics László emlékeztetett, hogy az állam 2010 óta jelentős erőforrásokat költ a kötöttpályás közlekedés fejlesztéseire, a következő 6-8 évben pedig 6000 milliárd forintot szán az ágazat megújítására. A pénz kétharmada a vasúti pálya fejlesztését, harmada a gördülőállomány korszerűsítését szolgálja majd. Ezek eredményeként versenyképesebb, gyorsabb és kényelmesebb lesz a vasúti közlekedés. A következő 10-15 év Európában is a vasútról szól majd, mert az lényegesen energiahatékonyabb és környezetkímélőbb a közúti szállításnál.
Egyelőre az a hazai cél, hogy rövid időn belül 25 év alá csökkenjen a magyar vasúti járműállomány átlagos kora, az érintett járművekben pedig 60-70 százalékos legyen a hazai hozzáadott érték. Magyarország ezenfelül erősíteni kívánja a közép-európai logisztikai szerepét is. Európában a mozgatott áru mintegy 18-20 százalékát szállítják vasúton, ennél valamivel magasabb az arány Magyarországon. A magyar kormány 5 év alatt közel 30 milliárd forint támogatással segíti a kötöttpályás teherfuvarozás megerősítését – tette még hozzá a miniszter. Palkovics László kitért arra is, hogy a Budapest-Belgrád vasútvonal fejlesztése a pireuszi kikötő és Európa között a legversenyképesebb vasúti szállítási lehetőséget biztosítja majd. Ezt egészíti ki, hogy Záhonyt Komárommal, Győrrel és Sopronnal is vasútvonal köti majd össze. Mindezekre a fejlesztésekre pedig már több konténerterminál terve is ráépül.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.