Először június, majd szeptember harmadik hetében indul el Oroszország európai részéről az orosz távol-keleti kikötőkből a Szevmorputy atommeghajtású konténerhajó, amely számára üzemeltetője, az Atomflot vállalat kidolgozta az idei optimális part menti hajózási útvonalat a nyári-őszi hajózási szezonra. Nagy az érdeklődés a potenciális áruszállítók részéről. Így ugyanis az út egy irányba 14 ezer kilométer, ha viszont a Szuezi-csatornán kerülnének, akkor 8 ezerrel hosszabb lenne.
Jelenleg Szentpéterváron, Murmanszkban, Vosztocsnij, Vlagyivosztok és Petropavloszk-Kamcsatkszkij kikötőjében állítják össze a a lehetséges szállítmányokat
– idézi az Atomflotot ellenőrző Roszatom Leonyid Irlicát, az Atomflot megbízott vezérigazgatóját. A hajó nyugat felől Vosztocsnij és Vlagyivosztok irányába indul, majd kiköt Petropavloszk-Kamcsatszkijban, ahol túlméretes rakományokat vesz fel, és magánszemélyektől származó küldeményeket is felraknak rá. (A jármű egyelőre Murmanszkban időz egy hajózási portál szerint.) Ahhoz, hogy az út kifizetődjön, a hajó a visszaúton sem lehet üres.
Az útvonal konténeres rakományainak tarifáját – ideértve a fagyasztott hallal megrakott hűtőkonténereket – úgy állapították meg, hogy a szállítási végpontok közötti konténeres vasúti szállítás költségét vették alapul a kikötői ki- és berakodás díjának figyelmen kívül hagyásával.
A kalkulációt 20, illetve 40 láb hosszú konténerekre határozták meg.
A szállítmányozó cégek élénken érdeklődnek a rendszeres part menti járatok iránt. A Dalreftrans a hajó fedéleztén az Antyej cég fagyasztott rákjait továbbította Murmanszkból Petropavlovszk-Kamcsatszkijba, ahonnan a Norebo haltermékeivel rakták meg a konténereket. Az érintett part menti teherszállításoknak fontos szerepük van abban, hogy az orosz Távol-Keleten kifogott hal eljusson Oroszország központi térségeibe. A sarkvidéki térség integrált fejlesztése, ezzel az ottani teherhajózás növelése Oroszország számára stratégiai jelentőségű. E munkának az atomjégtörők építésével, a parti infrastruktúra korszerűsítésével a Roszatom vállalatai is aktív részesei.
Az Atomflototot tavaly bízták meg azzal, hogy üzemeltessen part menti járatokat Oroszország európai része és a távol-keleti régiók között. Ennek keretében 2022-ben már két oda-vissza utat tett meg a Szevmorputy.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.