A munkavállalói érdekképviseletek válaszaival folytatódtak a bértárgyalások kedden a vasúttársaság székházában – olvasható a MÁV-Volán közleményében. Az egyeztetésen elhangzott, hogy a szakszervezetek többsége elfogadhatónak tartja a hosszabb távra szóló bérmegállapodást is.
Ezeknek a garanciáknak a kidolgozására a munkáltatói oldal nyitottságot mutatott – írta a MÁV-Volán. A felek megállapodása szerint a bértárgyalások még januárban folytatódnak. A Volánbusz-munkavállalók egy részét képviselő Szolidaritás Autóbusz-Közlekedési Szakszervezet (SZAKSZ) azonban elutasította a munkáltatói ajánlatot, és eredménytelennek minősítette a bértárgyalást, valamint
indokoltnak tartja a januárra tervezett, újabb sztrájk megtartását is.
A Csoportszintű Érdekegyeztető Tanács (CSÉT) múlt heti ülésén megfogalmazott tulajdonosi bérajánlatra adott szakszervezeti válaszok ismertetésével folytatódtak a bértárgyalások a MÁV-Volán csoport háromoldalú érdekegyeztető tanácsán. Az érdekképviseleti vezetők többsége jelezte, hogy a több évet felölelő bérmegállapodási konstrukció számukra csak garanciális feltételek és konkrét, technikai megoldások beépítése esetén fogadható el, míg a 2024-es éves bérfejlesztés mértékére, annak módjára vonatkozóan további egyeztetéseket látnak szükségesnek.
Ez áll Lázár János ajánlatában, amelyet a szakszervezetek visszautasítottakFőként az alacsonyabb keresetű Volán-dolgozók járnának jól a miniszter javaslatával. |
A CSÉT-ülésen elhangzottak alapján a munkaadói oldal tárgyalódelegációját vezető Pafféri Zoltán, a MÁV Zrt. vezérigazgatója úgy látja, a januári megállapodásnak továbbra is megvan az esélye (ez a feltétele annak, hogy a bérfejlesztés eredményei már a februárban kifizetett bérekben érvényesüljenek). A munkáltatói oldal ugyanis megértette:
egy hosszabb távú megállapodás megkötéséhez egyebek mellett arra van szükség, hogy teljesüljön a munkavállalói oldal igénye a reálbér értékének megőrzését biztosító, a megállapodásba beépített garanciákra vonatkozóan.
A felek megállapodása szerint a bértárgyalások még januárban folytatódnak, míg az egyik Volánbusz-érdekképviselet, a SZAKSZ jelezte, hogy a bértárgyalás legújabb fordulóját eredménytelennek ítéli, a munkaadói bérajánlatot továbbra is elutasítja,
a korábban megfogalmazott 25 százalékos bérkövetelését pedig immár 26,7 százalékos alapbéremelésnek megfelelő – havi, egységes 90 ezer forintos – bérkövetelésre módosítja, illetve a hónap végére tervezett újabb sztrájkot továbbra is indokoltnak tartja.
Mint emlékezetes a múlt héten megfogalmazott tulajdonosi ajánlat szerint a bérfejlesztési ciklus alatt a cégcsoport munkavállalóinak alapbére átlagosan legalább 25 százalékkal növekedne, míg az első évben, 2024-ben egységesen havi 70 ezer forinttal nőne a vállalatcsoport minden munkavállalójának alapbére. Ez átlagosan 16,8 százalékos, míg például a Volánbusz-autóbuszvezetők esetében 20,5 százalékos béremelést jelentene már az idei esztendőben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.