A környezetvédelmi engedélyezéshez szükséges dokumentumok benyújtásával megkezdődött az M2 metróvonal és a H8-as, vagyis a korábbi gödöllői és a H9-es, azaz az egykori csömöri HÉV összekötését célzó projekt megvalósítása – számolt be róla a Magyar Építők.
Ez azt jelenti, hogy
a HÉV-Metrón Cinkotától, anélkül utazhatnak majd az utasok egészen a Déli pályaudvarig a vonatokon, hogy át kelljen szállniuk a M2 metróvonal jelenlegi végállomásán az Örs vezér terén.
A pálya megépítése mellett megtörténik a HÉV járműpark cseréje, a biztosítóberendezések, egy járműtelep és P+R parkolók kiépítése.
A szóban forgó HÉV-vonalra jelenleg az Örs vezér téri végállomásnál lehet átszállni az M2-es metróról. Innen a H8-as HÉV Cinkotán keresztül egészen Gödöllőig közlekedik, míg a H9-es HÉV Cinkotánál leágazva Csömörig szállítja az utasokat.
A nagyszabású projektről korábban a Világgazdaság is írt. A program – mely a Budapest belvárosa, a külső kerületek (X., XIV. és XVI.) és Csömör, Gödöllő, Kistarcsa, Kerepes, Mogyoród közötti gyors, átszállásmentes közlekedés megteremtését célozza – keretében a tervek szerint össze lesz kötve a jelenlegi metróvonal a hévvel.
Az akkori bejelentés arról is szólt, hogy az első szakaszt Cinkotáig kivitelezik majd.
A portál Kovács Pétert, a XVI. kerület polgármesterét idézte, aki szerint a fejlesztés a kerület egyik legnagyobb közlekedési problémáját oldja meg, hiszen segítségével megszűnhetnek a sokszor 8-10 perces várakozást okozó szintbeli kereszteződések a HÉV vonalán. Ugyanis a vonatok a felszíni közlekedés mellett a felszín alatt és felüljárókon fognak közlekedni.
A fejlesztés egyben a főváros legnagyobb környezetvédelmi beruházása lesz,
miután az agglomerációban élők a P+R-parkolókban lerakhatják majd az autóikat és közösségi közlekedéssel utazhatnak tovább Budapest belvárosába. Ez enyhíti a kialakuló forgalmi dugókat.
Mint kiderült, a beruházás várhatóan a nyár folyamán megkapja a környezetvédelmi határozatot, ezt követően pedig megkezdődhet az engedélyezési és kivitelezési tervek elkészítésének közbeszerzési eljárása. A négy kerület közlekedését érintő projektet európai uniós forrásból kívánják megvalósítani. A tervezői szerződések megkötésére a jövő év első felében kerülhet sor, és a tervezési folyamat két-három évet vehet igénybe, ezt követően kezdődhet a projekt konkrét megvalósítása.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.