A svájci Stadler múlt héten bemutatta az új RS Zero prototípusát, amely az RS1 Regio-Shuttle innovatív utódja. Ez 28 éve a német regionális vasúti közlekedés egyik legnépszerűbb járműve, jelenleg mintegy 500 RS1 vonat üzemel Németországban és Csehországban.
A Stadler erre a bevált technológiára alapozva, közleménye szerint a legmodernebb, környezetkímélő hajtásrendszereket építi be az új járműbe. Az RS Zero rendelhető hidrogén- és-vagy akkumulátoros hajtással is, ezzel világújdonság lesz. Az Európai Unió vasúti hálózatának mintegy 40 százaléka nem villamosított, és a pályák állapota ezeken a vonalakon nem engedi meg nehéz vasúti járművek közlekedtetését. Ezekre a vonalakra ad környezetbarát megoldást az RS Zero.
Az RS Zero megtartja az RS1 jellegzetes trapéz alakú ablakformáját, és modern LED-szárnnyal illeszkedik a futurisztikus formatervbe. „Az RS1 Regio-Shuttle fontos része a Stadler történetének. Az utolsó járművet 11 éve adtuk át. Most (…) az RS Zeróval tovább bővíthetjük technológiai vezető szerepünket az alternatív hajtástechnológiák területén” – mondta Peter Spuhler, a Stadler csoport igazgatótanácsának elnöke.
Magyarországon a vasútvonalak 55 százaléka nem villamosított, vagyis mintegy 4400 kilométernyi vonalra kell környezetkímélő megoldást találni. A közlekedési átállás célja az is, hogy jóval több forgalmat tereljen át a vasútra, ennek érdekében Magyarországon is újra kell aktiválni a régi és nem villamosított vonalakat. Ezeken az RS Zero szén-dioxid-kibocsátástól mentes üzemeltetést kínál. Mindegy, hogy ezek a vonalak
Minden jármű a vasúthálózat mindenkori adottságaihoz igazítható. Könnyű kialakításának és 18 tonna alatti tengelyterhelésének köszönhetően gazdaságosan üzemeltethető még a kis forgalmú, másodlagos vonalakon is. Az akkumulátoros FLIRT Akku után a berlini telephelyen szereli össze a Stadler ezt az alternatív hajtástechnológiájú járművet is.
Az RS Zero egy- és kétrészes kivitelben is elérhető, és 70-től akár 150 utasig kínál ülőhelyet. Padlószintje alacsony, a vonat tágas, lépcső- és akadálymentes. A prototípus egy egykocsis, hidrogénhajtású jármű, amelynek kocsiszekrénye magyar szakemberek munkájával a Stadler szolnoki üzemében készült.
A szolnoki már a legnagyobb kocsiszekrényüzem a csoporton belül.
A Stadler számos módosítási opciót mutat be a kerékpárok, babakocsik és nagy méretű csomagok szállítására, multifunkcionális térrel, társalgó- és komfortzónákkal, normál és privátülésekkel, kerekesszékeseknek kialakított térrel, WC-vel és vonatirodával.
A prototípus belső berendezésénél különös hangsúlyt fektettek a fenntartható anyagok használatára. A padlóburkolat például mintegy 98 százalékban megújuló nyersanyagokból készült, és mentes a szintetikus gumitól valamint a lágyítószerektől. Az oldalfalak burkolata újrahasznosított anyagokból, többek között PET-palackokból készült, a beépített légkondicionáló rendszer pedig rendkívül klímabarát hűtőközeggel működik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.