India luxuspiacát gyakorta vetik össze Kínáéval – érthető okokból, hiszen ebben a két országban nagy ütemben nő a vagyonosok száma, ami gyakorlatilag kielégíthetetlen éhséget jelent a luxuscikkek iránt – írja a jingdaily.com luxusiparra szakosodott portál.
Indiában 2019-ben több mint 4500 kiemelkedően vagyonos ember élt, ezzel negyedik helyen áll az ország az Egyesült Államok, Kína és Németország után ezen a téren – derül ki a Credit Suisse Global Wealth jelentéséből. Indiában körülbelül 912 ezer dollármilliomos van, ők a világ csaknem 52 millió milliomosának két százalékát képviselik. Ennél is beszédesebb adat, hogy The Centre for Economic and Business Research gazdasági kutatóintézet előrejelzése szerint
India 2025-re átveszi az ötödik legnagyobb gazdaság címet az Egyesült Királyságtól, 2030-ra pedig a világ harmadik legerősebb gazdasága lesz.
A régió legtöbb milliomosával és egy erős középosztállyal rendelkező India kivételes lehetőség tehát a luxuscégeknek. India luxuspiacának mérete 2030-ra meghaladja a 200 milliárd dollárt – állítják szakértők. És ahogy az ország egyre jobban látható a globális luxustérképen, úgy nő a nemzetközi luxuscégek érdeklődése is az ázsiai ország iránt. Azonban elengedhetetlen, hogy ezek a vállalatok kimerítően tanulmányozzák a világ egyik legnépesebb országában élők fogyasztói magatartását, hiszen hatalmasak a kulturális és társadalmi különbségek Ázsia és a nyugati világ, illetve az egyes régiók között.
Például bár jelenleg Delhi és Mumbai továbbra is a legtöbb milliomos lakhelye, ez a magas adók és a koronavírus járvány következtében akár változhat. És a fogyasztói magatartás ezekben a városokban sem egységes, hiszen a fiatal, pénzköltésre hajlamosabb generáció szokásai gyökeresen eltérnek az idősebb generációétól. Ennek ellenére Indiában a kínai és japán luxuspiaci fejlődési minták ismétlését láthatjuk, állítják szakemberek. És ha ez a helyzet, akkor például azzal is számolniuk kell a divatipar képviselőinek, hogy Indiában is leáldozhat az a korszak, amikor harsány logókkal és márkanevekkel hívják fel a figyelmet a társadalmi státuszukra a legtehetősebbek.
Az indiai vásárlók is egyre inkább keresik majd a minőséget
– idézi a portál Abhay Guptát, a Luxury Connect alapítóját, aki felidézi a kínai példát, ahol a társadalmi és vagyoni státuszt nagy logókkal hirdető vásárlók helyett egyre inkább azok kerülnek többségbe, akik kifinomultabb, klasszikusabb stílust képviselnek. Az elkölthető jövedelmek csökkenése ugyanakkor arra késztetheti a vásárlókat, hogy jól gondolják meg, mire költik a pénzüket.
Erre hoz fel példát Roland Folger, a Mercedes-Benz India korábbi vezérigazgatója. Elmondása szerint azok az extrém gazdagok, akiknek 10 millió dollár feletti a vagyona, és luxusautók sorával rendelkeznek, gyakran többéves Toyotákat vagy hasonló kategóriákat vezetnek adózási megfontolásból. Arról sem szabad megfeledkezni a volt vezérigazgató szerint, hogy India kulturálisan közelebb áll Kínához, mint a materiális alapokon nyugvó nyugati világhoz. Szerinte az indiaiak nemigen hivalkodnak a vagyonukkal, mert ettől kényelmetlenül éreznék magukat.
A kevésbé materiális, inkább spirituális hozzáállás miatt nagyban különbözik a nyugati országoktól. Ráadásul a társadalmi-politikai háttér miatt a gazdagok is óvatosabbak azt illetően, hogy mennyire mutassák vagyonukat a külvilág felé
– véli Folger.
A visszafogott luxus térnyerése ugyanakkor nem egyforma mértékű a különböző fogyasztói csoportokban: a luxuscikkek terén továbbra is annak a 440 millió fiatalnak szokásai dominálnak majd, akik az ezredforduló táján születtek, és fogyasztási szokásaik még nem alakultak ki teljesen. A terjeszkedő márkák irányába való elmozdulás már elkezdődött, a piac premiumizálása (vagyis magasabb igényeket kielégítő termékkörök jelenléte) az előtérbe helyezheti a diszkrét luxust.
Ez ugyanakkor a helyi márkákat hozhatja helyzetbe, így a globális brandeknek nehezebb dolguk lesz, hogy egy olyan országban érvényesüljenek, aminek a textilipara világhírű.
Máris megfigyelhető egyébként az elit körökben, hogy a logóktól harsogó brandek helyett a jelölés nélküli, de magas minőségű termékek iránt nő a kereslet. Ezek a vásárlók rendszerint magasabban képzettek, környezettudatosabb világpolgárok, így valóban értékelik a minőséget és az egyediséget. Ennek a szegmensnek a meghódítása személyre szabott megoldásokat kíván, a korábbi, a brandek logóit minél láthatóbbá tevő módszerek helyett. Tehát amikor Indiát szemelik ki a luxusmárkák, jó néhány értékes tapasztalatot eltanulhatnak a kínai példából, hiszen India luxuspiaca nagyjából most tart abban a fázisban, ahol Kínáé volt évekkel ezelőtt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.