A vonatközlekedés – nem kis részben az utazás egyéb módjainak környezeti hatása miatt – a reneszánszát éli, és ebből a szupergazdagok sem maradhatnak ki.
A vasúti luxusutak ugyan biztosítanak privát kabint, és gyakran a letűnt korok luxusát idézik, mint például a Venice Simplon-Orient Express vagy a Belmond British Pullman, de vannak persze modernebb síneken haladó ötcsillagos hotelek is, melyek több ezer dollárért a világ legszebb helyei között szállítanak limitált számú utast évente párszor.
Thierry Gaugain, aki leginkább Steve Jobs Venus nevű jachtjának tervezőjeként lehet ismert, még tovább ment a luxus terén és egy 14 kocsiból álló magánvonatot tervezett – írja a CNN.
A 400 méter hosszú, síneken gördülő palota falai olyan üvegből készülnek, mely képes különböző tájakat és hangulatokat megjeleníteni, de kívánságra átlátszóvá is tud változni.
A tervező szerint a dizájn kialakításánál egyetlen tulajdonosra gondoltak, ez a vonat nem kíván a nagyközönség számára hozzáférhető lenni. A G Train nevet viselő koncepció kidolgozása során Gaugain elmondása szerint Lauren Powell Jobs, Steve Jobs özvegye lebegett a szeme előtt.
Gaugain szerint a legújabb terve azoknak szól, akik számára nem a sebesség, hanem maga az út a fontos. A 18 vendég fogadására alkalmas vonat egyébként óránként 160 kilométeres sebességgel tud menni a tervek szerint és az európai és amerikai síneken is képes lesz közlekedni. Mindehhez a tervező szakértők sorával is együttműködött, hogy megbizonyosodjon a vonat megvalósíthatóságáról.
A vendégek a vonat közepén található üdvözlő teremnél szállhatnak fel, ami a lakókocsikhoz vezet, köztük a tulajdonoséhoz és a vendégszobákhoz, de fogadások rendezésére alkalmas szalon is helyet kap a guruló palotán.
A tervek szerint lehajtható "szárnyak" is lesznek, melyek pillanatok alatt szabadtéri teraszokat tudnak kialakítani. A vonaton ezen kívül edzőterem, fürdő, titkos kert és járművek tárolására alkalmas részek is helyet kapnak.
Ha a vendégek úgy döntenének, hogy külön utakon folytatnák útjukat, a vonat kettéválasztására is van lehetőség. A mindenféle luxussal felszerelt jármű ára azonban nem meglepő módon igencsak borsos, 350 millió dollárba kerülne, ami a legdrágább szuperjachtok és magánrepülők árát idézi.
Gaugain el is ismerte, hogy egyelőre még nem jelentkezett vevő a járműért, amit olyasvalakinek ajánl, aki számára nem a sebesség, hanem az út a fontos. Kérdés persze, hogy fog-e találni valakit, aki hasonlóan "őrült" mint ő, mindenesetre a vásárlónak várhatóan legalább két és fél évet kell várnia, míg a vonat valóban meg is épül.
Gaugain szerint a vonatok népszerűsége várhatóan növekedni fog a jövőben, ahogy a fenntarthatóság egyre nagyobb hangsúlyt kap, így a vonat a jövő járműve lehet. Persze azért kérdéses, hogy egy ilyen magánvonat megépítése és üzemeltetése valójában mennyire nevezhető környezetbarátnak én azt gyanítom, hogy a tulajdonos karbonlábnyoma csak a vonat kapcsán eléri egy afrikai faluét.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.