A rendkívül magas földgázárak miatt nem fogadnak több megrendelést a dél-szlovákiai, vágsellyei (Sala) Duslo vegyi üzemben.
A Duslo az AdBlue legnagyobb előállítója Európában. A második legnagyobb Németországban már korlátozni kezdte a gyártást, a harmadik legnagyobb cég Lengyelországban pedig ugyancsak leállította a gyártást
– közölte Richard Sulík szlovák gazdasági miniszter, aki szerint a dízelautókhoz szükséges adalék készleteivel a következő hetekben komoly problémák lehetnek.
A Pravda szlovák napilap információi szerint a döntően a teherfuvarozókat, busztársaságokat érintő gond azért annyira égető, mert legfeljebb két hétre elegendő készletről beszélhetünk.
A szlovák kormány már elrendelte a rendkívüli tartalékok felvásárlását, konkrétan 500 ezer literről van szó
– írja a pozsonyi Új Szó napilap. A szakminisztérium már megegyezett a gyártókkal és a forgalmazókkal, hogy az adalékot kizárólag szlovákiai fuvarozóknak, forgalmazóknak árusítsák.
Az sem kizárt, hogy megtiltják az AdBlue exportját.
Az adalék egyik legfontosabb szerepe, hogy csökkentse a modern dízelmotorok károsanyag-kibocsátását. Az AdBlue-t az Euro 5 és az ennél magasabb szabványnak megfelelő dízelmotorokban használják. Petr Bláha, a Duslo vezérigazgatójának közlése szerint a gyártást az üzemben egyelőre nem állították le, de új rendeléseket már nem fogadnak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.