BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Megemelkedhetnek a háztartási gépek árai

Az alapanyag- és alkatrészárak, valamint a logisztikai költségek növekedése várhatóan a készülékárak emelkedéséhez fog vezetni 2022-ben.

A pandémia alatt az otthon töltött idő és a napi szintű home office a készülékhasználati szokásainkat is átalakította. A megnövekedett otthonlét miatt a mosó-, a mosogatógépet, a porszívót és a hűtőt is az átlagosnál többet használták a családok. Emiatt a közeljövőben sok gép cseréje válik esedékessé, ugyanakkor egyes készülékek esetében ez már most is komoly piaci kihívást jelent.

Fotó: NurPhoto via AFP

A telefonba, mosó- vagy mosogatógépbe hasonló típusú elektronikai és egyéb alapalkatrészek – például csipek, műanyagok – szükségesek, és jelenleg világszerte óriási hiány van ezekből az összetevőkből. A Covid-járvány első időszakában, 2020 tavaszán a háztartásigép-gyártók átlagosan 3–6 hónapos tartalékkészlettel rendelkeztek, azonban 2020 őszétől a készletek kifogyása komoly globális kihívást jelentett. Az alkatrészgyártás ugyanis továbbra is limitált kapacitással működik, az ellátási láncok is lelassultak, a konténerárak megsokszorozódtak.

A háztartási gépek közül Európa-szerte leginkább a mosogatógépek és a porszívók piacát érinti jelenleg a készlethiány, de a többi gép esetében is számítani kell arra, hogy már a karácsonyi időszakot megelőzően is jelentősen visszaeshet a termékkínálat.

Az alapanyag- és alkatrészárak, valamint a logisztikai költségek növekedése várhatóan az európai, így a hazai piacon is a készülékárak emelkedéséhez fog vezetni 2022-ben.

A jövőben kiemelten fontos lesz a vásárlói tudatosság növelése: például, hogy ne csak az ár számítson egy-egy új készülék megvásárlásánál, hanem az is, hogy az adott árucikk mennyire javítható, milyen terméktámogatás jár hozzá.

Ma már az új, modern gépek és főleg az okoskészülékek esetében a hiba az esetek 30-40 százalékban akár távvezérléssel is megállapítható, nemritkán még orvosolható is, ez pedig segíthet az esetlegesen felmerülő problémák gyorsabb megoldásában és a szervizszolgáltatások hatékonyabbá válásában

– mondta Gerzsei Attila, a Gorenje Group Customer Service igazgatója.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.