A pandémia alatt az otthon töltött idő és a napi szintű home office a készülékhasználati szokásainkat is átalakította. A megnövekedett otthonlét miatt a mosó-, a mosogatógépet, a porszívót és a hűtőt is az átlagosnál többet használták a családok. Emiatt a közeljövőben sok gép cseréje válik esedékessé, ugyanakkor egyes készülékek esetében ez már most is komoly piaci kihívást jelent.
A telefonba, mosó- vagy mosogatógépbe hasonló típusú elektronikai és egyéb alapalkatrészek – például csipek, műanyagok – szükségesek, és jelenleg világszerte óriási hiány van ezekből az összetevőkből. A Covid-járvány első időszakában, 2020 tavaszán a háztartásigép-gyártók átlagosan 3–6 hónapos tartalékkészlettel rendelkeztek, azonban 2020 őszétől a készletek kifogyása komoly globális kihívást jelentett. Az alkatrészgyártás ugyanis továbbra is limitált kapacitással működik, az ellátási láncok is lelassultak, a konténerárak megsokszorozódtak.
A háztartási gépek közül Európa-szerte leginkább a mosogatógépek és a porszívók piacát érinti jelenleg a készlethiány, de a többi gép esetében is számítani kell arra, hogy már a karácsonyi időszakot megelőzően is jelentősen visszaeshet a termékkínálat.
Az alapanyag- és alkatrészárak, valamint a logisztikai költségek növekedése várhatóan az európai, így a hazai piacon is a készülékárak emelkedéséhez fog vezetni 2022-ben.
A jövőben kiemelten fontos lesz a vásárlói tudatosság növelése: például, hogy ne csak az ár számítson egy-egy új készülék megvásárlásánál, hanem az is, hogy az adott árucikk mennyire javítható, milyen terméktámogatás jár hozzá.
Ma már az új, modern gépek és főleg az okoskészülékek esetében a hiba az esetek 30-40 százalékban akár távvezérléssel is megállapítható, nemritkán még orvosolható is, ez pedig segíthet az esetlegesen felmerülő problémák gyorsabb megoldásában és a szervizszolgáltatások hatékonyabbá válásában
– mondta Gerzsei Attila, a Gorenje Group Customer Service igazgatója.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.