Tovább tart az autókereskedők vesszőfutása Európában. Az unió tagállamaiban áprilisban az egy évvel korábbihoz képest 20,6 százalékkal kevesebb új autót értékesítettek, egészen pontosan 684 506 személygépkocsi kapott rendszámot. Márciusban 20,5 százalékos éves alapú visszaesést mutatott ki az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA), akkor 844 187 járművet sikerült eladni.
Ahogy akkor, úgy most sem a kereslettel vannak gondok, hanem a beszállítói lánccal, amelynek felszakadozása néha nehezen megoldható probléma elé állítja az európai autóipart. Az orosz–ukrán háború kirobbanásakor például az Ukrajnában gyártott kábelkötelek szállítása állt le, emiatt a közép-európai autógyárak egy része napokra szüneteltette a termelését.
A meghatározó piacok közül ezúttal Németországban 21,5, Franciaországban 22,6, Spanyolországban 12,1 százalékos visszaesést mértek, de a legrosszabbul az olasz autókereskedőknek ment, ők 33 százalékkal kevesebb vevőt tudtak kiszolgálni. Az év első négy hónapjának mérlege 14,4 százalékos visszaesés és 2,93 millió eladott új autó.
A gépkocsieladási rangsort szokásosan a Volkswagen-csoport vezeti, amelynek összesített piaci részesedése április végén 24,5 százalék volt. Őt a Fiat Chrysler és a Peugeot-csoport egyesülésével a tavaly januárban létrehozott Stellantis-csoport követi 20,1 százalékkal. Harmadik helyen az oroszországi érdekeltségeit egy euróért eladó, de visszavásárlási opciót kikötő Renault áll 9,5 százalékkal.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.