A súlyos aszály miatt két üzletlánc, a Lidl és a Waitrose is értékesíteni fogja az eltorzult gyümölcsöket és zöldségeket Nagy-Britanniában, ezzel segítve a szárazsággal küzdő brit termelőket – jelentették be a kereskedelmi cégek csütörtökön.
A Nagy-Britanniában közkedvelt két élelmiszerlánc, a német tulajdonban lévő Lidl és a brit Waitrose üzleteinek polcain ezentúl a nem szokásos vagy épp a nem legmegnyerőbb formájú zöldségek és gyümölcsök is megtalálhatók lesznek.
A Lidl és a Waitrose közölte, hogy felülvizsgálják a zöldségekre és gyümölcsökre vonatkozó méretbeli és alakbeli szabványaikat.
Ezzel nemcsak a szigetország elmúlt 50 évének legszárazabb nyarával harcoló termelőket segítik, de az elpazarolt ételmennyiséget is csökkentik. Nagy-Britanniában utoljára 2018-ban jelentettek szárazságot. Az idei aszály azonban olyannyira súlyos volt, hogy a rendelkezésre álló víztartalék megőrzése érdekében a vízszolgáltatók kénytelenek voltak korlátozni a vízhasználatot.
Jóllehet a legközelebb beérkező termések másmilyen formát öltenek, mint amit megszokhattunk, mégis ugyanazt a kiváló brit minőséget képviselik
– jelentette ki Ryan McDonnell, a nagy-britanniai Lidl vezérigazgatója az üzletlánc által kiadott nyilatkozatban.
A Waitrose emellett bejelentette, hogy eldeformálódott termések millióit használja föl a saját márkás smoothie-jai, levesei és készételei elkészítéséhez. Hozzátették, hogy a döntés egybecseng a felső kategóriás élelmiszerlánc korábbi törekvéseivel, amelyek az alakját vesztett zöldségek és gyümölcsök forgalmazásával az ételpazarlás csökkentését vették célba.
Az Edinburgh-i Egyetem egyik 2018-as tanulmánya kimutatta, hogy
az Európában megtermett zöldség- és gyümölcsállomány mintegy harmadát selejtezik le, amiért az egyes darabok nem felelnek meg az élelmiszerüzletek által meghatározott megjelenési iránymutatóknak.
Ez évente hozzávetőlegesen 50 millió tonnányi olyan termést jelent, amely a boltok polcai helyett a kukában végzi.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.