Az olajszállítás nem csak vezetékeken lehetséges, sőt kifejezetten nagy szerepet játszik a vízi úton történő szállítás az óriási tankerek segítségével, ám azzal, hogy az orosz olajnak a korábbi rövidebb utak helyett messzire kell utaznia, a szállítási költségek is jelentősen nőttek – írja az Insider.
Az olajszállító tankerek igénybevétele legalább 25 éve nem látott drágaságot ért el, részben a magas kereslet, részben az említett hosszabb utak miatt. A Bloomberg szerint
a tankerek az elmúlt 14 hétben több mint napi 40 ezer dollárt kerestek az üzemanyagok szállításával.
Noha a recesszióval kapcsolatos félelmek és a magas árak a közelmúltban a kereslet csökkenéséhez vezettek, az orosz olajat továbbra is keresik, az főként Ázsiában népszerű, ahol Kína és India egyaránt lecsapott a diszkontáron kapható orosz nyersanyagra. A növekvő kereslet pedig a tankerek árát is felfelé hajtja, miközben a nyugati szankciók és a rájuk adott orosz válaszok hatására Európa energiaválsággal néz szembe.
A szállítóhajókért ráadásul könnyen lehet, hogy hamarosan még többet kell fizetni, miután az orosz olajra vonatkozó újabb szankciók is életbe lépnek az év későbbi részében.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.