BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Érik a trendforduló az európai újautó-piacon

Véget ért a tizenhárom egymást követő hónapja tartó lejtmenet, az európai újautó-eladások ismét pozitív irányban haladnak.

Az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) friss statisztikája szerint a múlt hónapban 4,4 százalékkal nőtt az eladott autók száma az Európai Unió tagállamaiban, igaz, a 650,3 ezres darabszám láttán nem bonthatnak pezsgőt sem a gyártók, sem a kereskedők. Ez ugyanis nagyon alacsony az elmúlt évek augusztusi adataival összevetve, és mélyen alatta van a pandémiát megelőző szintnek. 

Budapest 2021.10.19.
Suzuki autószalon, kereskedés, bemutatóterem, szervíz
foto: Kallus György/Világgazdaság, Budapest 2021.10.19.Suzuki autószalon, kereskedés, bemutatóterem, szervízfoto: Kallus György/Világgazdaság
Fotó: Kallus György / Világgazdaság

De már ennek is örülni lehet. Tegyük hozzá, hogy a kereslettel most sem lenne baj, a kínálattal viszont annál inkább, mivel a beszállítási láncok felszakadozása, az alkatrészellátás esetlegessége és legfőképpen a még mindig nyomasztó csiphiány világszerte leszűkíti a gyártókapacitásokat. A kielégítetlen kereslet és az infláció pedig folyamatosan hajtja felfelé az autók árát.

Az augusztus egyébként az év első két hónapjához hasonlóan

 uborkaszezonnak számít a piacon. 

A négy legnagyobb európai piac mindegyikéből pozitív számok érkeztek, a legnagyobb bővülést Olaszországban mérték 9,9 százalékkal, utána Spanyolország következik a sorban 9,1 százalékkal, ezt Franciaország követi 3,8 százalékkal, míg a legnagyobb európai autópiacon, Németországban csak 3 százalékos pluszt jelentettek. Magyarország 3,6 százalékos plusszal a középmezőnyben helyezkedik el.

Újautó-eladások az Európai Unióban
 

 

Nem mindenhol volt azért uborkaszezon, Portugáliában például 42 százalékkal pörögtek fel az eladások, ezzel a luzitánok lettek augusztus Európa-bajnokai. Harminc százalék feletti bővülést mértek Bulgáriában, Írországban és Görögországban. A lista végén meglepő módon Dánia található, ahol tényleg kiürülhettek az autószalonok, és tombolt a vakáció, erre utal a 19,5 százalékos éves visszaesés.
A márkák versenyében 

a Volkswagen csoport áll az élen,

augusztusban a piaci részesedése 26,5 százalékra nőtt az egy évvel korábbi 25,6 százalékról. A Stellantis követi, a Peugeot csoport és a Fiat-Chrysler fúziójával tavaly januárban létrejött autóipari óriás 17,9-ről 19 százalékra növelte piaci részesedését. 

A francia Renault számain nyomot hagyott az oroszországi piac elvesztése, ez tükröződik a 10,6-ről 9,4 százalékra mérséklődött piaci részesedésben, de a 124 ezer eladott autójukkal még így is szilárdan őrzik harmadik helyüket Európában.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.