Egyre nő a használt luxustermékek kereslete és kínálata Kínában, a legnépszerűbbnek a különböző kézitáskák számítanak, de egyre több ékszer és óra cserél gazdát.
A Reuters a témban közzétett cikkében bemutatja Csu Taj-nicsi ZZER nevű vállalkozását: a 2016-ban induló cég a használt luxuscikkek kereskedelmére specializálódott. A vállalat kezdetben online piactérként működött, de tavaly óta üzleteket nyitott több nagyvárosban, például Sanghajban és Csengtuban.
Csu most üzlethelyiségeket keres a bővüléshez Pekingben és Sencsenben.
A vállalkozó szerint egyre többen akarják eladni Hermes Birkin táskáikat vagy Rolex óráikat, hogy pénzhez jussanak. Ezzel párhuzamosan a kereslet is növekszik, mivel egyre többen vásárolnak használt terméket, mert az új árát nehezebben tudják kigazdálkodni.
Sokan rájöttek, hogy némi pénzért értékesíthetik a luxuscikkeket, és a vevőknek is kapóra jön, hogy remek üzletet köthetnek
– mondta az üzletember. Csu azt is elmondta, hogy idén eddig 40 százalékkal bővült az eladók köre a tavalyi év azonos időszakához képest. A platformnak 12 millió tagja van, és arra számít, hogy idén 5 millió luxustárgyat értékesítenek. A Reuters megszólaltatott egy irodai dolgozót is, aki a gazdasági helyzete miatt fordult a használt luxustermékek felé.
Idén kevesebbet fogok vásárolni, de még mindig szeretek bizonyos márkákat, és nem tudom kontrollálni a vásárlásaimat
– mondta az amerikai hírügynökségnek. A ZZER és más hasonló platformok pontosan az ilyen vágyak kielégítésére jöttek létre. A tendencia jelentős változást jelez a 74 milliárd dolláros kínai luxuscikkpiacon, ahol a használtcikkek alszegmense csak lassan indult be, mivel a fogyasztók inkább az új termékeket keresik, és tartanak a hamis holmiktól.
Az iResearch elemző cég szerint a kínai használtluxuspiac a 2020-as 8 milliárd dollárról 2025-re 30 milliárd dollárra fog bővülni.
A luxus-viszonteladói piacot az elemzők várakozásai szerint továbbra is a helyi szereplők fogják uralni, a ZZER mellett a Feiyu, a Ponhu és a Plum népszerűek a távol-keleti országban. Az olyan nemzetközi vállalatok, mint a Vestiaire Collective és a The RealReal még nem léptek be a szárazföldi piacra, és az amerikai hírügynökségnek is megerősítették, hogy nem tervezik ezt a közeljövőben.
Az üzletekben a kézitáskák a legtöbbször vásárolt termékek, Csu szerint az órák és az ékszerek értékesítése is gyors ütemben növekszik.
Míg egy Prada Messenger vagy Fendi Baguette táska 30-40 százalékkal olcsóbban beszerezhető a viszonteladói platformokon, egyes termékek esetében az árkülönbség tovább nőtt, mivel egyre több eladó igyekszik online értékesíteni az árut.
Egy szintén luxustermékekre specializálódott kínai üzletember, Ou Huj-min szerint például a Rolex Submariner órák ára 2020 és 2021 között majdnem 250 százalékkal emelkedett, de idén 60 százalékkal csökkent.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.