A amerikai szoftveróriás Microsoft elkezdte felhalmozni a kínai videójáték-fejlesztők tartalmait, hogy megismételje a Sony sikerét a Genshin Impact nevű játékkal – írta meg a Reuters. Az akció-szerepjátékot a sanghaji miHoYo fejlesztette és megjelenése óta dollármilliárdokat termelt a fejlesztőknek és a Sonynak. A Genshin Impact sikere rámutatott, hogy hatalmas pénzügyi lehetőség rejlik a kínai multiplatformos, free-to-play játékokban.
A Genshin Impact 2021-ben elnyerte a legjobb mobiljátéknak járó The Game Award for Best Mobile Game díjat. A játék Android és iOS rendszerekre, illetve Playstation 4 és Playstation 5 konzolokra és Microsoft Windowsra jelent meg.
A Microsoft és a Sony most versenyt fut a kínai piacon, hogy minél több játékot nyerjenek meg az előfizetéses szolgáltatásukba, a Game Passbe és a PlayStation Plusba.
Felfedik lapjaikat a technológiai gigászok, beleremeghet a piacAz idén már sokat szenvedett technológiai szektor óriásai egymás után jelentenek a jövő héten, a befektetők számos kulcskérdésre kaphatnak választ. |
Piaci elemzők szerint a nyugati stúdiók egyre nagyobb érdeklődése a kínai termékek iránt azt jelzi, hogy Kínában a fejlesztők és a kiadók felnőttek a nyugati cégek szintjére.
A kínai játékok ma már egy szinten vannak a nagy költségvetésű nyugati tripla-A címekkel
– mondta Daniel Ahmad, a Niko Partners kutatócég vezető elemzője. Hozzátette, hogy a kínai játékfejlesztők rengeteg pénzt ölnek ebbe az iparágba. Szabványosítják a fejlesztői eszközeiket és rengeteg szakembert vesznek fel. Az elemző szerint ez végső soron hatalmas versenyelőnyt jelent majd rövid távon, ami az egész világon és minden platformon komoly vetélytárssá teheti a kínai videójátékokat.
Iparági forrásokra hivatkozva a Reuters azt írja, hogy
a Microsoft felállított egy csapatot, akiknek a feladata, hogy felkutassák a potenciált rejtő kínai játékokat és az Xbox-ra csábítsa őket.
Az Xbox Game Pass előfizetési listát a cég eddig nagyobb márkák programjaival töltötte fel, de a jövőben várhatóan nagyobb összeggel fognak támogatni független kínai fejlesztőket is.
Megy az adok-kapok a videójáték-gyártók között – A Microsoftnak nem tetszik az elítélő brit versenyhatósági döntésA Microsoft szerint a brit versenyfelügyelet elfogult, és csak a rivális Sony kifogásaira támaszkodott, amikor a felügyeleti szerv legújabb jelentésében közölte: az Activision Blizzard felvásárlása kárt okozhat a fogyasztóknak. |
A Microsoft bejelentéseiből az látszik, hogy saját előfizetéses szolgáltatását is ki akarja terjeszteni az asztali számítógépes és a kézi eszközök szélesebb körére, hogy még vonzóbb feltételeket tudjon kínálni a kínai fejlesztőknek. A Sonynál futó Genshin Impact vonzereje pont abban rejlik, hogy nemcsak egy PlayStation konzollal és a televízió előtt ülve lehet játszani, hanem okostelefonokon is. Ráadásul a játék cross-platform, vagyis az iOS-en és a Playstationon keresztül is képesek a felhasználók együtt játszani.
Az egyik kínai stúdió vezetője elmondta, hogy a Microsoft most igyekszik meghosszabbítani a három évvel ezelőtt kötött licencszerződésüket, ami alapján a játékaik a Game Pass kínálatába kerülnek. Állítása szerint az amerikai cég többször is küldött már ajánlatot a szerződés meghosszabbítására, de elmondta, hogy még kivárnak az aláírással.
Kaphatunk jobb ajánlatot is. Ha befejezzük az új játékunkat, akkor biztosan jobbak lesznek a feltételek
– mondta az ügyvezető.
A Microsoft dollármilliókat sem sajnál a kínai fejlesztők bevonására. A kínai Snail Games tulajdonában lévő amerikai Studio Wildcard például 2,5 millió dollárt kap azért, hogy ARK: Survival Evolved című akciójátékuk a Game Passban szerepeljen, illetve további 2,3 millió dollárt az ARK 2 folytatásért.
A 21. század nagy részében a kínai játékosok többnyire importált játékokkal játszottak, mivel kifejezetten elmaradottak voltak a saját fejlesztéseik. Az áttörés a kínai Tencent érte el, ami képes volt beszállni a globális versenybe ezen a piacon.
Menet közben Kína a videójátékos világ egyik legnagyobb piacává nőtte ki magát, ami megnyitotta a pénzcsapokat a nagyobb költségvetésű kínai játékfejlesztések előtt.
Ez a folyamat felgyorsult, amikor az ország vezetése korlátozásokat vezetett be a külföldi játékok importjára. A gyorsan bővülő belső kereslet és a növekvő kínai fejlesztőcégek együtt képesek voltak haza csábítani azokat a szakembereket, akik olyan csúcskategóriás stúdióknál dolgoztak, mint az Ubisoft vagy az Activision Blizzard.
VG Podcast: kiaknázatlan aranybánya a magyar gamingiparágA globális gamingiparág az ellátási láncok akadozása ellenére is felül tudta múlni a 2020-as számokat tavaly. 2021-ben a játékpiac 180,3 milliárd dollárt termelt, másfél százalékos volt az éves szintű bővülés. Magyarországon a videójáték-fejlesztés a nyolcvanas és a kilencvenes években világhírű volt, de nem tudott teljes mértékben lépést tartani a 2000-es évek rohamos fejlődésével. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.