BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hatalmas összeg szükséges a légi közlekedés zölddé tételéhez

Az alternatív meghajtásra való áttérés a légi közlekedésben 2050-ig 700 és 1700 milliárd dollár közötti tőkebefektetést igényel.

A Világgazdasági Fórum új fehér könyve szerint a hidrogén és az elektromos repülőgépek 2050-re 600–1700 terawattóra tiszta energiát igényelhetnek. Összehasonlításképpen: 2021-ben a megújuló alapú energiaforrásokból előállított energia mennyisége világszerte alig több mint 8000 terawattóra volt.

A 48 turbine  windfarm in Northern California
Golden Hills Wind farm in Alameda County, California is a 85.9 megawatt wind farm with  48 1.7mw GE wind turbines.  The turbine blades have a diameter of 100 meters and can power 25,500 homes.  The project came online in December 2015 and was developed by Nextera Energy Resources for Google.
Fotó: Steve Proehl / Getty Images

A hidrogén és az elektromos repülőgépek 2050-re becsült energiaigényének kielégítéséhez a világ 10-25 legnagyobb szélerőművéből vagy egy Belgium méretének felét kitevő naperőműből származó energiamennyiségre lenne szükség

– olvasható a dokumentumban.
Az alternatív, szén-dioxid-mentes meghajtási lehetőségek, például az akkumulátoros és hidrogénüzemű repülőgépek, csak néhány azok közül, amelyeket a légi közlekedési ágazat a szén-dioxid-kibocsátás nullára csökkentésére irányuló céljainak elérése érdekében keres. 

Egyes becslések szerint 2050-re a hidrogén- és elektromos repülőgépek a repülések 21–38 százalékát tehetik ki.

„A légi közlekedési ágazatnak már most kulcsfontosságú beruházásokat kell eszközölnie infrastruktúrájába, ha 2050-re el akarja érni a nettó nulla szén-dioxid-kibocsátási célt" – hangsúlyozta David Hyde, a Világgazdasági Fórum légi közlekedési projektekért felelős vezetője. „Tekintettel arra, hogy a légi közlekedésnek a globális felmelegedésre gyakorolt hatása jelentősen meg fog nőni, ha nem teszünk lépéseket, ezért az ágazatnak a szén-dioxid-mentesítés minden lehetőségét meg kell vizsgálnia. Ez magában foglalja a szénmentes üzemanyaggal hajtott repülőgépek széles körű használatára való felkészülést" – tette hozzá.

Amsterdam,The,Netherlands,-,May,13th,2016:,Planes,From,Delta
Amsterdam The Netherlands -  May 13th 2016: planes from Delta Airlines and KLM parked on Amsterdam Schiphol Aiport
Fotó: Shutterstock

Az első ilyen alternatív meghajtású repülőgépekkel végrehajtott kereskedelmi repülésekre várhatóan még ebben az évtizedben kerülhet sor. A repülőtereknek, légitársaságoknak és másoknak komoly infrastrukturális beruházásokra lesz szükségük ahhoz, hogy a repülőgépek számára szükséges zöldhidrogént és villamos energiát biztosítani tudják. Kutatások szerint az alternatív meghajtásra való áttérés 2050-ig 700 és 1700 milliárd dollár közötti tőkebefektetést igényel.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.