A Volkswagen nem tervez új generációs robbanómotoros változatot kifejleszteni az 1974 óta piacon lévő, legendás Golf számára – nyilatkozta a hét végén Thomas Schaefer igazgató az Automobilwoche című szaklapnak. Így a jelenleg gyártás alatt lévő Golf 8 lesz az utolsó robbanómotoros változat, bár jövőre terveznek még újítást.
Ezzel az autó az évtized végéig sínen van. Aztán meg kell néznünk, hogyan fejlődik ez a szegmens. Ha a világ 2026-ra vagy 2027-re teljesen másképp alakul, mint ahogyan azt várjuk, akkor egy teljesen új járművet fejleszthetünk – de nem hiszem, hogy ez így lesz. Egyelőre ez nem várható
– fogalmazott Schaefer.
A Golf évtizedek óta a legkelendőbb autó Európában, így a Volkswagen döntése, hogy nem fektet többet a korszerűsítésébe, a Reuters szerint jól jelzi, hogy az autógyártó elmozdult a belső égésű motorok átállításáról abba az irányba, hogy csökkentse az elektromos járművek árát.
A Volkswagen célja, hogy az elektromos autók eladása 2030-ra Európában elérje a 80, Észak-Amerikában az 55, globálisan pedig az 50 százalékot.
A Golf márkanevet azonban meg akarják tartani egy jövőbeli elektromos modell számára, de Schafer szerint azt aligha dobják piacra 2028 előtt. Tíz új elektromos modellt terveznek 2026-ig, többek között egy olyan akkumulátoros típust, amelynek az ára nem éri el a 25 ezer eurót (9,5 millió forint).
Az átállást felgyorsítja, hogy az uniós tagállamok energiaügyi miniszterei március végén elfogadták azt a javaslatot, amely szerint 2035-ig fokozatosan meg kell szüntetni a környezetszennyező dízel- és benzinüzemű új autók értékesítését az EU-ban. A megállapodást hosszú egyeztetés előzte meg Németországgal.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.