Már hatodik éve világelső a luxus- és prémiummárka-szegmensben a Porsche a Brand Finance brit piackutató és üzleti tanácsadó vállalat éves jelentése szerint, miután a márka értéke egy év alatt 9 százalékkal, 36,76 milliárd dollárra nőtt.
A második helyen megőrizte pozícióját a Louis Vuitton, amelynek a brandértéke 12,2 százalékkal, 26,29 milliárd dollárra emelkedett.
Helyet cserélt a Chanel és a Gucci, miután a parfümgyártó megszerezte a dobogó harmadik fokát,
köszönhetően annak, hogy a márkaértéke 27 százalékkal, 19,39 milliárd dollárra nőtt, miközben a Guccié 1,5 százalékkal, 17,84 milliárdra csökkent.
Az ötödik helyen a 4,9 százalékos növekedéssel 14,165 milliárd dollárt érő Hermes megőrizte a pozícióját, míg a hatodikon a Dior található (+46 százalék, 13,15 milliárd), amely a Cartier-t (+1 százalék, 12,54 milliárd) előzte meg. A Rolex (+28,3 százalék, 10,71 milliárd) megőrizte nyolcadik helyét.
A Tiffany amerikai ékszerlánc a kilencedik helyre emelkedett a tavalyi tizenegyedikről, a márkaértéke 10,2 százalékkal, 7,43 milliárd dollárra nőtt, míg a tízes listát a tavaly kilencedik Ferrari olasz sportautógyártó zárta, márkaértéke 7,7 százalékkal, 7,42 milliárdra süllyedt.
A Brand Finance 50-es listáján 12 francia, 15 olasz, 6 svájci, illetve öt amerikai és brit vállalat található. Két kínai cég is tagja az 50-es csoportnak, a Shangri-La szállodalánc (29.) és a Lao Feng Xiang ékszermárka (30.).
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.