Az egyesült államokbeli New York beperelte a Hyundai és a Kia autógyárakat, mivel szerinte hanyagságot követnek el és közveszélyt okoznak azzal, hogy túl könnyen ellopható járműveket gyártanak. Korábban több amerikai nagyváros – például Baltimore, Cleveland, Milwaukee, San Diego és Seattle – is hasonló okok miatt indított pert a két dél-koreai vállalat ellen – adta hírül a Reuters.
A manhattani szövetségi bíróságon benyújtott panaszában New York városa azt kifogásolta, hogy a két konszern 2011 és 2022 között elmulasztotta az indításgátlók beszerelését a legtöbb kocsijukba, amit rajtuk kívül minden más gyártó megtett. A vád szerint ezzel megnyitották a kapukat a járműlopások, a bűnözési hullám, a vakmerő vezetés és a közkárosítás előtt. A TikTokon ugyanis számos videó kering, amelyekben bemutatják, hogyan lehet ellopni a nyomógombos indítógomb és indításgátló nélküli személygépkocsikat, ami tovább súlyosbította a helyzetet.
A városi hatóságok adatai szerint az eltulajdonítottként regisztrált Hyundaiok és Kiák száma tavaly megduplázódott, 2023 első négy hónapjában pedig robbanásszerűen megnőtt. Idén eddig 977 lopást jelentettek be, miközben a 2022-es év ugyanezen időszakában csupán 148 lopás történt ezeknek a típusok esetében.
Ezzel egyidejűleg a
A keresetben határozatlan összegű és büntető kártérítést követelnek.
A Hyundai közleményében kiemelte, hogy 2021 novemberében minden járművében alapfelszereltséggé tette az indításgátlót, és további lépéseket is tett a lopások esélyének csökkentése érdekében, egyebek között szoftverfrissítést is végrehajtott.
A Kia reakciójában elsősorban a lopások megakadályozására tett erőfeszítéseit hangsúlyozta, és bejelentette, hogy együttműködik a New York-i bűnüldöző szervekkel az autóeltulajdonítások elleni küzdelemben. A vállalat alaptalannak nevezte a város keresetét.
Februárban a Hyundai és a Kia közölte, hogy szoftverfrissítést kínálnak az indításgátlót nélkülöző 8,3 millió amerikai autókhoz.
A múlt hónapban a két dél-koreai gyártó 200 millió dolláros egyezséget kötött a lopások miatt indított fogyasztói csoportos keresetben.
Az ügy csaknem 9 millió amerikai járműtulajdonost érintett, és a tulajdonosok ügyvédei szerint 145 millió dollárt tartalmazott az ellopott járművekkel kapcsolatos veszteségek fedezésére.
Közös akkumulátorgyár-projektben az LG és a HyundaiA létesítmény éves termelési kapacitása 30 gigawatt lesz, ami nagyjából 300 ezer elektromos meghajtású járműnek elegendő akkumulátort jelent. Ez elmarad CATL 100 gigawattos debreceni beruházásától. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.