Magyarországon is egyre népszerűbb és az egész világot meghódítja lassan – illetve kifejezetten gyorsan – a Temu nevű kínai webáruház, amely különféle termékek széles választékát kínálja rendkívül alacsony árakon. Az online vásárlás forradalmasítására törekvő webáruház olyan cégekkel száll versenybe, mint az Amazon vagy a szintén kínai Shein.
Elég egy pillantást vetni a kínai webáruház oldalára vagy a Temu alkalmazására, hogy nyilvánvaló legyen, a vállalkozás sikerének titka az olcsóság, bár az is feltűnő, hogy a titok nem csupán ennyi. A Temu kínálata első ránézésre a józsefvárosi Négy Tigris piac kínálatát idézi, azonban a vásárlási kedvet az alacsony árak mellett a különböző ideiglenes kedvezmények, mások meghívásáért járó kuponok és mindenféle más sürgető, fogyasztásra buzdító üzenetek is fokozzák.
A filléres kacatok hihetetlen választéka (világító Halloween-gyűrűk, 5 darab 774,74 forintért, mini Mikulás-sapka ugyancsak 5 darab ugyanennyiért, szerszámok, hajgumik, sátrak, ruhák, kozmetikumok) csábító lehet az ilyesmit kedvelők számára, miközben az oldal igyekszik a felhasználókat minél gyorsabban minél több vásárlásra bírni.
A Temu egyre több helyen látható reklámjai ugyanezt a célt szolgálják, ahogy a pár órás villámakciók is. Azonban vannak, akiknek már sok az inger az e-diszkontban és a The Guardiannak nyilatkozva egyikük arról beszélt, hogy olyan, mintha mindig még egy lépésre lenne szükség az ígéretek valóra válásához, így a vásárlási élmény olyan, mint egy nyerőgép.
A magas – egyes elemzések szerint akár évi 2 milliárd dollárt is elérő – marketingköltségek mellett kérdés, hogy meddig tartható a szokatlan olcsóság, ráadásul a Temu ellen a Shein már pert is indított, mondván, a cég megtévesztő módon úgy hirdeti magát, mintha a két webáruház azonos lenne.
További kérdéseket vet fel a beszállítók helyzete, mivel a Temu – szemben például a Sheinnel – igyekszik a promóciótól a logisztikáig mindent lefedni, csupán a gyártást meghagyva partnereinél. Azonban ez sokszor azzal jár, hogy a gyártók elveszíthetik az árak meghatározásának képességét is, így az olcsóság árát végső soron nekik kell viselniük, miközben nem tudnak hosszú távra tervezni. Mindehhez társul, hogy
a gyártók csak lassan kapják meg pénzüket, mivel a Temu nem kapkod a fizetésekkel.
Kérdések merülnek fel azzal kapcsolatban is, hogy a Temu beszállítói alkalmaznak-e – például az ujgurok lakta Hszincsing tartományban – kényszermunkát, és mivel a cég főként egyéni vásárlóknak küld termékeket, még ha azokat nagyobb csomagban is adja fel, elkerüli a vámokat például az Egyesült Államok felé.
Az adatvédelem terén ugyan súlyos hibákat eddig nem tártak fel, de intő jelekkel már találkoztak azok, akik ezt vizsgálják, így például a Temu belföldi testvérvállalata, a Pinduoduo alkalmazását pont adatvédelmi aggályok miatt egy időre a Google is korlátozta piacterén. A fő kérdés azonban az a cég működése kapcsán, hogy képes-e megtalálni az egyensúlyt a platform és az azon keresztül értékesítő eladók között.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.