Az Európai Fogyasztóvédelmi Szervezet (BEUC) állítása szerint a Coca-Cola, Danone és a Nestlé műanyag palackjain tévesen szerepel, hogy 100 százalékig újrahasznosíthatók, mivel a palackok olyan újra nem hasznosítható részeket tartalmaznak, mint a kupakok és a külső csomagolások – írja a Tények.
Nincs garancia arra, hogy egy palackot újrahasznosítanak. Ez zöldmosásnak számít, és azonnal be kell fejezni
– mondta Ursula Pachl a BEUC főigazgató-helyettese. A Zero Waste Europe becslése szerint a PET-palackok csupán fele kerül vissza a rendszerbe. Ehhez hozzájárulnak a szétválogatáshoz és összegyűjtéshez használt rendszerek is, amelyeket se a nagyvállalatok, se a vásárlók nem tudnak befolyásolni.
Nincs örök körforgás a palackok újrahasznosíthatóságának kapcsán. Bármennyire is vonzó lehet ez a vállalat és a vásárló számára, az európai PET-palack-eredmények nem ezt tükrözik
– írták a ClientEarth, a ECOS és a Zero Waste Europe közös jelentésében.
A GVH kiemelten figyel a sérülékeny fogyasztókra, többek között a gyermekekre és az idősekreMegkezdődött a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokról szóló nemzetközi konferencia Budapesten. A GVH kiemelte, hogy védeni kell a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokon, illetve a reklámokon keresztüli befolyásolástól a családokat. |
A vádakra válaszul a Coca-Cola annyit mondott, hogy sokat fektetett be palackjai újrahasznosíthatóságába, azokon pedig csak alátámasztható információk szerepelnek. A Danone szerint valódi erőlepést tettek az egyszer használatos műanyagok csökkentéséért, 2018 óta 10 százalékkal esett vissza ezek dfelhasználása. A Nestlé nem kívánt nyilatkozni – szerepel az Economx cikkében.
Van értelme a repohárnak, vagy csak greenwashingról van szó?A műanyagszennyezés csökkentéséhez mindenképpen ki kellett váltani a vendéglátásból az eldobható műanyagokat. A repohárrendszer először jó alternatívának tűnt a visszaváltható műanyag poharakkal szemben, de a gyakorlatban sok kérdést vetett fel a használata. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.