A mesterséges intelligencia térnyerése amellett, hogy új távlatokat nyithat mindannyiunk életében, rengeteg aggasztó kérdést is generál. Azok számára, akik már kongatják a vészharangot, az egyik legfontosabb kérdés, hogy vajon mennyire fogja átalakítani a „mindenható” médiát a jövőben az AI, illetve, hogy megmaradhat-e a jelenlegi formájában vagy teljesen átalakul az újságírás. Ennek jeleit ugyanis már jelenleg is tapasztalhatjuk, hiszen a Google és a nagy médiaorgánumok közötti kapcsolat átalakulóban van.
A Google és a lapkiadók között ma még létezik egyfajta egyensúly, de nem tudni meddig. A technológiai óriáscég szerepe az, hogy segít megtalálni az olvasóközönséget a kiadóknak, a kiadók pedig információt szolgáltatnak neki cserébe.
A SimilarWeb felmérése szerint, a Google generálja a médiaorgánumok internetes forgalmának közel 40 százalékát.
A Google mesterséges intelligenciájának alkalmazása az online keresésekben azzal a veszéllyel fenyeget, hogy elszivárogtatva a forgalmat, a felhasználók olyan linkekre kattintanak, amelyek nem a híroldalukra viszik őket, és így hosszú távon elveszíthetik az olvasótáborukat.
A kiadói ágazat fontos képviselői az Axl Springer, a Politico és a Business Insider néhány nappal ezelőtt több évre szóló licencszerződést kötött az OpenAI-val. A médiavállalatok kompenzáció megfizetésére tartanak igényt, mert a kiadók tartalmait a mesterséges intelligencia felhasználja. A megállapodás szerint, az OpenAI fizet majd a tartalmak használatáért, amiből jelentős bevételre tehetnek szert a kiadók. Emellett az OpenAI technológiáját a kiadók saját termékeinek fejlesztésére is felhasználhatják majd, hiszen a technológia veszélyei mellett az AI, újságírásban betöltött potenciális előnyeit is szem előtt tartják – írta a Wall Street Journal.
A Google májusban kezdte meg a mesterséges intelligencia keresőeszköz bevezetését, és csevegő felületekkel a felhasználók számára a tesztelést. Az idén május óta egy körülbelül 10 millió felhasználóból álló csoporton teszteli „Search Generative Experience” névre keresztelt AI-termékét, és ezt szándéka szerint majd a keresőmotorjába is integrálni fogja – írta meg a Wall Street Journal.
A Google az AI integrálása mellett azon is dolgozik, hogy forgalmat irányítson az online hírportálokhoz. Emellett szeretné hangsúlyozni a mesterséges intelligencia eszközök lehetséges előnyeit is, amelyekkel többek között a hírek írását is segítené – erősítette meg a Google. A jövőbeni zökkenőmentes együttműködés kialakítása érdekében, a Google már korábban kereskedelmi megállapodást kötött olyan világlapokkal, mint a The Wall Street Journal, vagy a New York Times.
A Google szerint is fel kell szállni technológia vonatára. Az információs igény egyre növekszik, ezért fontosnak tartja a mesterséges intelligencia alkalmazását, hiszen ez egyben az online tartalomkeresés jövője is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.