Megállapodott a horvát kormány a katolikus egyházzal és a zágrábi önkormányzattal a nemzeti stadion ügyéről. A csaknem 40 ezer férőhelyes létesítményt ugyanis annak idején az egyház telkére építette a főváros, ám az előbbinek teher az üzemeltetés, és új stadionra sincs pénze. A több évtizede húzódó ügyben a kormány nyújtott segítő kezet.
Intenzív tárgyalások után az egyház átengedte a tulajdonrészét az államnak, amely cserébe felújít kilenc templomot, és egy újat is épít.
Az utóbbihoz a főváros adja a telket.
Az így már teljes egészében állami és önkormányzati tulajdonba került területen minden adminisztratív akadály elhárult a régi stadion lebontása és egy új építése elől. A Jutarnji list című horvát lap szerint az új arénát a francia Bouygues Construction építené 120 millió euróból, cserébe az üzemeltetési jogokat is ők kapnák. A francia cég nem ismeretlen a horvátoknak, ők építették egy hasonló megállapodás keretében a zágrábi nemzetközi repülőteret is. A stadion körüli munkák megkezdése előtt felújítják a főváros másik, sokkal kisebb pályáját, amely ideiglenes otthonként szolgál majd a zágrábi csapatoknak és a válogatottnak. A jelenleg a Lokomotiva Zagrebnak otthont adó stadiont kibővítik és lefedik. A munkálatok egy évig tartanak, és 20 millió euróba kerülnek, amit Zágráb hitelből fedez. Az aréna rekonstrukciója után pedig nekiláthatnak a mára néhol életveszélyesé vált Maksimir lebontásának.
Néhány nappal a zágrábi megállapodás előtt a kormány bejelentette, hogy edzőtábort épít a pályán a sikeres, de méltatlan körülmények között gyakorló horvát labdarúgó-válogatottnak Velika Goricán. Ez a beruházás azért is fontos, mert a horvát nemzeti 11 eddig vagy a Dinamo Zagreb pályáin, vagy pedig Szlovéniában edzett. Az új létesítményen négy gyakorlópálya és egy 1500 fős lelátóval ellátott stadion is épül. Az építkezés várhatóan már a tavasszal megkezdődik, és a tervek szerint 2025-ben már ott gyakorlatozhatnak a horvát focisták. De a legfrissebb hírek szerint új stadion épülhet Fiumében és Splitben is. Az utóbbi azért is érdekes, mert a kormány korábban a jelenlegi felújítását tervezte, de az állagfelmérés során bebizonyosodott, hogy kifizetődőbb lenne újat építeni. Ez az ötlet azonban óriási tiltakozást váltott ki a Hajduk Split szurkolói körében, akik ragaszkodnak a Poljud arénához. A horvát labdarúgó-infrastruktúra fejlesztése azért is fontos lenne, mert az országban csupán egy modern stadion van, Eszéken. A 13 ezer fős Opus arénát magyar befektetők építették.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.