Jacob Aarup-Andersen, a Goldman Sachs egykori bankárja a Bloombergnek azt mondta, hogy az ázsiai piacok megnyerésére kell koncentrálnia a cégnek. Ugyanakkor azt ellensúlyozni kell, hogy az utóbbi években csökkent a társaság eredménye. Ennek hátterében az orosz leánycég, a Baltika kiesése áll, ugyanis a 8400 alkalmazottat foglalkoztató orosz cég hozta a Carlsberg bevételeinek 13 százalékát, és a működési eredmény 9 százalékáért is felelt.
A Carlsberg és a Tuborg gyárat vezető menedzser azt mondta, hogy továbbra is kemény pénzügyi fegyelmet kell tartaniuk, de mindenképpen szükség van a marketing és a márkaépítés felfuttatására, elsősorban a digitális csatornákon. Emellett
vannak helyek, földrajzi területek, ahol erősíteni kell jelenlétünket
– hangsúlyozta.
Alapvetően februárra dolgozza ki a menedzsment a cégcsoport pontos stratégiáját, de inkább az eddigi tervek „felfrissítéséről”, mintsem azok „lecseréléséről” lesz szó.
Az Aarup-Andersen szerint a Baltika lefoglalását nem lehet szó nélkül hagyni, emiatt a tervek újragondolására is szükség van.
„Az infláció jelentős, a fogyasztóink küszködnek vele” – mondta a globális árindexről az igazgató. Azonban
a sörárak folyamatos emelkedésére lehet számítani, ugyanis a gyártási költségek is töretlenül nőnek.
Egyetlen mentsvár az lehet, hogy a bekerülési költségek növekedésének üteme egyre kisebb, ami nyilván a fogyasztói árakban is megmutatkozik.
Rohanunk, hogy utolérjük magunkat. Ugyanakkor szerintem ez szektorszinten nem fog sikerülni, így nem mard más, mint az áremelés
– hangsúlyozta Aarup-Andersen. Egészen biztos, hogy összességében a jövő év is költségnövekedést hoz – tette hozzá.
Mindeközben a fogyasztók is változnak: az egyre színesebb kínálatnak köszönhetően a skandináv országokban öt éven belül az alkoholmentes termékek eladása a teljes értékesítés egytizedét is kiteheti, ami jókora növekedés a mostani 3-4 százalékhoz képest.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.