Kínában tavaly augusztus óta először csökkent idén januárban havi összevetésben a teljesen elektromos autókat és különböző hibrideket is magában foglaló alternatív hajtású járművek (NEV) eladása a kínai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, a China Association of Automobile Manufacturers (CAAM) szerdai bejelentése szerint.
Januárban összesen 2,44 millió autót értékesítettek – beleértve az exportált járműveket is –, ami 47,9 százalékkal több, mint egy évvel korábban, de 22,7 százalékkal kevesebb, mint decemberben, ami november óta az első ilyen csökkenés.
A januári teljes értékesítés 29,9 százalékát kitevő NEV járművek eladása 78,8 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest – közölte a CAAM. Kína 443 ezer járművet exportált idén januárban, ami a teljes értékesítés 18,2 százalékát tette ki, a hónap során eladott minden hét NEV autóból egy exportra került.
Korábban a Világgazdaság is megírta, hogy az elektromos autók sokkal többször keverednek balesetbe, mint a belső égésű társaik. A Hertz autókölcsönző le is cserélte 20 ezer elektromos autóját benzinesre, mivel a balesetek után a biztosítási költségek már túl magasak voltak. Kiderült, hogy a legtöbb baleset akkor történik, amikor egy sofőr elektromosra cseréli az addig benzin üzemű autóját.
A balesetek száma ugyan látványosan megugrik, amikor a sofőrök belső égésűről elektromos autóra váltanak, de az első baleset után az incidensek száma nagymértékben csökken. A LexisNexis ez alapján arra a megállapításra jutott, hogy az embereknek kell egy kis idő, hogy átszokjanak az elektromos autókra. Ez a tendencia azért sokkal látványosabb az autókölcsönzőknél, mivel ezeknél egy időben sok ügyfél autóját cserélik le egyszerre benzinesről elektromosra.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.