Néhány hónapja bombaként robban a hír a bosnyák sajtóban, hogy a Szarajevót a horvát tengerparttal összekötő autópálya legnagyobb műtárgyát, a Neretva folyó felett átívelő Pocitelj hidat le kell bontani, mert kilopták belőle az anyagot. Az öt éve épülő, 100 méter magas és csaknem egy kilométer hosszú átkelő ugyanis még el sem készült, amikor elkezdtek potyogni belőle a betondarabok.
Kiderült ugyanis, hogy egy alvállalkozó rosszabb minőségű kavicsot és az előírtnál kevesebb betonvasat használt az egyes részek építésekor. A 28 millió eurónyi uniós pénzből épülő híd sorsa ezért bizonytalanná vált. Az építkezést megrendelő bosnyák autópálya-kezelő vállalat vizsgálatot rendelt el, amelyet egy független szlovén cég végzett. A most nyilvánosságra hozott eredmények szerint a híd hiányosságai orvosolhatók, mert a visszaélés nem érintette a teherbíró szerkezetet, csak a burkolatot. Az építési munkálatok ezért már januárban folytatódni tudtak, és már a korlátok kihelyezése van folyamatban. Az autópálya-kezelő azonban úgy döntött, hogy azon túl, hogy behajtja az okozott kárt a kivitelezőn, ki is tiltja a jövőbeli autópálya-építésekről.
A híd a Budapestről induló 5C páneurópai folyosó része. Az említett folyosó a magyar fővárost Bosznia-Hercegovinán át köti össze az Adria déli részével. A sztráda Magyarországon már majdnem elkészült, már csak az M6-os autópálya Mohácstól délre található része nem kész, de néhány hónapon belül ott is megindulhat a forgalom. A sztráda építésével a horvátok is jól haladnak, már csak néhány kilométer hiányzik belőle a magyar határ és Pélmonostor között. Boszniában viszont még nagyon sok az építenivaló. A leendő gyorsforgalmi úthálózatnak még a fele sincs készen, ráadásul az út többnyire nehéz terepen halad, ezért az építkezés drága és lassú. Ha elkészül a pálya, akkor azonban akár hat óra alatt el lehet majd jutni Budapestről Dubrovnikba.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.