A napokban jelentette be a Google, hogy elhalasztja az idei év végére tervezett lépését, hogy kivezesse a harmadik féltől származó cookie-kat, amellyel a fogyasztók adatvédelmének javítását célozta meg. A tech óriás többek között az iparágtól, a szabályoktól és a fejlesztőktől kapott visszajelzésekre hivatkozott.
Az évi 600 milliárd dolláros iparág jelentős részét képező cookie-k, vagyis sütik, az online hirdetők számára fontosak a marketingkampányok és a hirdetések hatékonyságának növeléséhez. Ezért a hirdetők már várták a változásokat, hiszen az internetes forgalom nagy része a Chrome-on keresztül zajlik, és a fogyasztók elérésének fontos eszköze is ez a felület.
A Google nem először tolja el a határidőt, ami az érintett szereplők, például a reklámipar számára eddig jól jött, hiszen ezzel
időt nyertek az új Privacy Sandbox technológia megismeréséhez a sütik teljes felszámolása előtt.
A Google a változás támogatására, a fogyasztók adatvédelmének javítására és számos funkció helyettesítésére fejlesztette ki a Privacy Sandbox alternatív technológiát.
A Google először 2022 végére szüntette volna meg a sütiket. A CMA Competition and Markets Authority (az Egyesült Királyság Verseny- és Piacfelügyelete, amely a cégnek a cookie-k megszüntetésére irányuló globális erőfeszítéseit felügyeli) szerint a reklámipar számára azonban előnyös lesz az újabb csúszás, mert a Google változásaira így több ideje lesz felkészülni.
Idén év elején tesztelés céljából a Google korlátozni kezdte a sütik használatát a Chrome-felhasználóknál, mielőtt teljesen megszüntetné a használatát. Azonban a reklámcégek, amelyek féltik az évek alatt felépített hirdetési stratégiáikat, nehezményezték, hogy az alternatív technológiák nem elegendők a sütikből elveszett funkciók helyettesítésére.
A Google múlt héten jelentette be, hogy 2025-ben kezdi meg a cookie-k fokozatos kivonását, ha megkapja a CMA és az Information Commissioner’s Office ICO (Információs Biztosi Hivatal) jóváhagyását – írja a The Wall Street Journal.
A Google anyacége fontos mérföldkőhöz ért: jó lett a gyorsjelentés, el is érték a 2 ezermilliárd dolláros piaci kapitalizációt. A Google – emlékeztetett a lap – immár a világ negyedik legértékesebb tőzsdei vállalata, közvetlenül az Nvidia, az Apple és a Microsoft mögött.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.