Oroszország 2018 és 2023 között legalább 34 millió dollár értékben importált berendezéseket és alkatrészeket az Aurus autók összeszereléséhez (a legfrissebb adatok nem érhetők). A luxusjárműveket gyártó orosz cég érzékelőket, vezérlőket, kapcsolókat, hegesztőberendezéseket és egyéb alkatrészeket vásárolt Dél-Koreából, Kínából, Indiából, Törökországból, Olaszországból és más uniós országokból.
A szállítmányok az orosz–ukrán háború kirobbanása után is folyamatosan érkeztek, az Egyesült Államok csak idén februárban hozott a szankciókat az Aurus Motors ellen. A Reuters megkeresésére az érintett dél-koreai cégek közölték, hogy nem sértenek törvényt, így nem aggódnak, míg a kínai és az európai beszállítók nem reagáltak a hírügynökség kérdéseire, így nem tudni, hogy tovább folytatják tevékenységüket.
A luxusszedán a 2018-as bemutatásával Oroszország demonstrálta, hogy egyre kevésbé függ a nyugati technológiától és áruktól, de valójában a járművek gyártáshoz a mai napig elengedhetetlenek a külföldi beszállítók. Mindez azért érdekes, mert Vlagyimir Putyin orosz elnök idén két modellt is ajándékba adott az észak-koreai vezetőnek, Kim Dzsongunnak.
Az orosz elnök 24 éve először utazott Észak-Koreába: Vlagyimir Putyin és Kim Dzsongun másfél hete átfogó stratégiai szerződést kötött, amely magában foglalja a kölcsönös segítségnyújtást. A tárgyalások között a két politikus a szórakozásra is szakított időt, Putyin egy Aurus luxuslimuzinnal vitte kocsikázni az észak-koreai vezetőt Phenjanban. A felvételek tanúsága szerint a kiruccanás jó hangulatban telt.
Kimről azt tartják, hogy lelkes autórajongó, Putyin pedig egy Aurus limuzint ajándékozott a remeteállamat irányító diktátornak. Mivel Putyin már februárban is adott egy Aurus Senat járművet az észak-koreai elnöknek, ezért Kim már két orosz luxusautóval rendelkezik. Azonban a Kim Dzsongunnak ajándékozott autókba
biztosan kerültek dél-koreai eredetű alkatrészek is.
Az észak-koreai vezető többször is legfőbb ellenségének nevezte Dél-Koreát. Viszont Kim gyűjteményében helyet foglal számos luxusautó, köztük több Mercedes, Rolls-Royce, Lexus és Maybach is. Ebből kifolyólag az észak-koreai vezető nem tiltakozik kézzel-lábbal az ellenséges országokból származó technológia ellen, így a dél-koreai alkatrészek sem zavarhatják különösebben a geopolitikai feszültségek ellenére.
Az Aurus négy modell gyárt, például egy SUV és egy páncélozott változat is beszerezhető. A cég nem hozza nyilvánosságra a gyártási számokat, de elemzők szerint évente 120 darab készül. Az árazás 46,6 millió rubelnél (mintegy 198 millió forint) kezdődik, és a vállalat tavaly 107 darabot értékesített. A türkmén elnök, Serdar Berdymukhamedov is vásárolt egyet, így Putyin mellett egy másik állami vezető is előszeretettel használja.
Az Aurus Motors még 2018-ban mutatta be a járművet, de a gyártás 2021-ben kezdődött a Moszkvától ezer kilométerre fekvő Tatárföldön. A tervek szerint a cég idén megkezdi a termelést Szentpéterváron, a Toyota egykori üzemében. A létesítmény éves kapacitása 100 ezer jármű, bár a vastagabb pénztárcával megáldott fogyasztókat megcélzó vállalat valószínűleg ennél kevesebbet gyárthat a jövőben.
Mérföldkőhöz ér a kínai járműgyártás az idénAz idén eddig mindössze 3 százalékkal nőttek Kínában az autóeladások, ám ezen belül az új generációs gépkocsik részesedése a fél év végéhez közeledve már meghaladta a 40 százalékot. Villanyautókból és tölthető hibridekből tízmilliónál is többet szerelhetnek össze az idén a kínai gyárakban. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.