Komoly presztízsveszteség érte a Magyarországon is jelen lévő, és hazánkban is egyre népszerűbb kínai autógyártót, a BYD-t. A cég egyik fontos modelljének vezetéstámogató rendszere jócskán leszerepelt a legújabb teszteken.
A HVG cikke szerint, mivel az autók biztonsági rendszereiben egyre fontosabb szerepet töltenek be a komplex vezetéstámogató technológiák, így az Euro NCAP szervezet éve óta külön teszteken értékeli ezeket is. Ezek sor két fő tényező határozza meg a rendszer hatékonyságát:
A szervezet ezúttal öt autót vett górcső alá. A BMW i5 és a Mercedes-Benz C-osztály kiváló eredményeket ért el, az autók képesek nagymértékben segíteni a sofőrt, és közben a figyelmét is fenntartják, hogy szükség esetén visszavehesse az irányítást. A Volkswagen ID.7 és a Volvo EC40 modellek szintén jól teljesítettek.
Ezzel szemben a BYD Atto 3 gyenge eredményeket produkált, és „nem ajánlott” minősítést kapott. A tesztek rávilágítottak, hogy az autó adaptív sebességtámogató rendszere nem tudta megfelelően értelmezni a közúti táblákat, és csupán szerény asszisztenciakompetenciát ért el. Ráadásul a biztonsági támogatás terén sem érte el a minimumkövetelményeket sem. Például nem segít akkor, ha a nem reagáló sofőr útakadály – például egy előtte álló autó felé – közeledik. Egy ilyen kritikus helyzetnél a rendszer a hosszabb ideig tartó inaktivitás után konkrétan kikapcsolja a kormányzás támogatását, miközben fenntartja a sebességszabályozást, ezzel sorsára hagyva a nem reagáló sofőrt. A reakciók hiánya miatt a modell nulla pontot kapott.
Érdekesség, hogy a BYD Atto 3 még 2022-ben átesett az Euro NCAP töréstesztprogramján, ahol ötcsillagos biztonsági minősítést ért el. A szervezet szerint a mostani teszt a biztonsági részt nem vizsgálta, csak a vezetéstámogató rendszerre fókuszált. Hozzátették, hogy ezen a téren 2026-ban új minősítési rendszert vezetnek be.
A Szegedre tartó kínai elektromosautó-gyártó első európai plug-in hibrid modellje, a Seal U DM-i, valamint a hétüléses, teljesen elektromos Tang SUV múlt héten egy budapesti sajtóbemutatón debütált. A BYD elhozta a Millenáris Parkba a luxuskategóriába tartozó technológiai zászlóshajóját, a YangWang U8-at is, amely nemcsak tankként képes megfordulni, de úszni is tud.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.