BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Súlyos blama: fontos teszten vérzett el a népszerű BYD-modell

Az Euro NCAP öt autó vezetéstámogató rendszerét tesztelte. A BYD Atto 3 leszerepelt a teszten, volt olyan mutató, amiben nulla pontot ért el.

Komoly presztízsveszteség érte a Magyarországon is jelen lévő, és hazánkban is egyre népszerűbb kínai autógyártót, a BYD-t. A cég egyik fontos modelljének vezetéstámogató rendszere jócskán leszerepelt a legújabb teszteken.

BYD Atto 3
A törésteszteken jól szerepelt a BYD Atto 3, vezetéstámogató rendszere azonban megbukott / Fotó: Bay Ismoyo / AFP

A HVG cikke szerint, mivel az autók biztonsági rendszereiben egyre fontosabb szerepet töltenek be a komplex vezetéstámogató technológiák, így az Euro NCAP szervezet éve óta külön teszteken értékeli ezeket is. Ezek sor két fő tényező határozza meg a rendszer hatékonyságát:

  • az Asszisztencia Kompetencia, ami egyfajta egyensúly a jármű által nyújtott segítség szintje, és aközött, hogy a rendszer milyen mértékben segíti a járművezetőt a vezetési feladataiban maradni, valamint
  • a Safety Backup, amely a kritikus helyzetekben alkalmazott védelmi intézkedéseket értékeli.

A szervezet ezúttal öt autót vett górcső alá. A BMW i5 és a Mercedes-Benz C-osztály kiváló eredményeket ért el, az autók képesek nagymértékben segíteni a sofőrt, és közben a figyelmét is fenntartják, hogy szükség esetén visszavehesse az irányítást. A Volkswagen ID.7 és a Volvo EC40 modellek szintén jól teljesítettek.

Ezzel szemben a BYD Atto 3 gyenge eredményeket produkált, és „nem ajánlott” minősítést kapott. A tesztek rávilágítottak, hogy az autó adaptív sebességtámogató rendszere nem tudta megfelelően értelmezni a közúti táblákat, és csupán szerény asszisztenciakompetenciát ért el. Ráadásul a biztonsági támogatás terén sem érte el a minimumkövetelményeket sem. Például nem segít akkor, ha a nem reagáló sofőr útakadály – például egy előtte álló autó felé – közeledik. Egy ilyen kritikus helyzetnél a rendszer a hosszabb ideig tartó inaktivitás után konkrétan kikapcsolja a kormányzás támogatását, miközben fenntartja a sebességszabályozást, ezzel sorsára hagyva a nem reagáló sofőrt. A reakciók hiánya miatt a modell nulla pontot kapott.

Érdekesség, hogy a BYD Atto 3 még 2022-ben átesett az Euro NCAP töréstesztprogramján, ahol ötcsillagos biztonsági minősítést ért el. A szervezet szerint a mostani teszt a biztonsági részt nem vizsgálta, csak a vezetéstámogató rendszerre fókuszált. Hozzátették, hogy ezen a téren 2026-ban új minősítési rendszert vezetnek be.

Új autókat villantott a BYD Magyarországon – és elhozta hozzánk a „tankot” is

A Szegedre tartó kínai elektromosautó-gyártó első európai plug-in hibrid modellje, a Seal U DM-i, valamint a hétüléses, teljesen elektromos Tang SUV múlt héten egy budapesti sajtóbemutatón debütált. A BYD elhozta a Millenáris Parkba a luxuskategóriába tartozó technológiai zászlóshajóját, a YangWang U8-at is, amely nemcsak tankként képes megfordulni, de úszni is tud.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.