A grafikának nevezett műtárgyak két fő csoportba sorolhatók. Az egyedi grafikákból csupán egyetlen példány készül: ilyen az akvarell, a ceruzarajz, a tus- és szénrajz, illetve a nyomatok közül a monotípia és az egyedileg színezett nyomat. A másik csoportba a sokszorosított grafikák tartoznak, amelyek készítésük módja szerint további három kategóriát alkotnak. Talán a legismertebbek a mélynyomással készült művek, a rézkarc, a rézmetszet, a hidegtű, az aquatinta és a mezzotinto. Magasnyomású nyomatok a linómetszetek, papír- és fametszetek. Szarka Fedor Guido grafikusművész szerint ezekből a nyomatokból maximálisan száz körüli példány készíthető, de elterjedtebb a húsz-ötven nyomatból álló sorozat. A Magyar Képzőművészeti Egyetem képgrafika szakán és a Hágai Királyi Képzőművészeti Akadémián tanult művész hozzáteszi: síknyomásos technikákkal ennél lényegesen több, akár sokezer műalkotás készíthető minőségromlás nélkül, de a művészi gyakorlat ebben az esetben is a maximum ötven körüli példányszám. Síknyomással készül a litográfia, az ofszet- és a szitanyomat. A kortárs grafikában a számítógép is helyet kap a printek, azaz komputernyomatok készítése révén. Egy grafika értékének megítélésében természetesen sok tényezőt kell figyelembe venni, de alapvetően elmondható, hogy egy sokszorosított grafika annál értékesebb, minél kisebb példányszámú sorozatból származik.
A grafikai lapokról minden szükséges adat leolvasható, hiszen a művész a kép címén és a szignóján kívül általában a dátumot, a technika megnevezését, a sorozat példányszámát is közli és azt is ráírja a nyomatra, hogy az adott lap a sorozat hányadik darabja. A fentieken kívül egy grafikai lapon találkozhatunk az EA jelöléssel is, amely azt jelenti, hogy az adott példány a művész saját nyomata. Ennek - tekintve a régi és a mai művészi gyakorlat különbözőségét - a régebbi korokban készült grafikák esetében van nagyobb jelentősége.
A grafikák tárolásánál Szarka Fedor Guido szerint figyelembe kell venni azt, hogy bár azok általában nem fényérzékenyek, kerülendő minden extrém hő- és fényhatás. A mechanikai sérülések elkerülése érdekében a grafikákat mindig keretezve, üveg alatt tartsuk. Hogy a nyomatok finomsága érvényesülni tudjon, a grafikákat nem szokták kasírozni, illetve egy szépen elhelyezett nyomatot paszpartuzni sem feltétlenül kell.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.