Az utóbbi években Magyarországon is megnőtt az érdeklődés a modern formatervezésű bútorok, tárgyak iránt, míg az "antik", tehát 18-19. századi stílusok, sőt a sokáig oly népszerű szecesszió is kezd háttérbe szorulni - véli Szabó Beáta. A galérista részben azzal magyarázza ezt a változást, hogy egy modern enteriőrben jobban mutatnak az art deco, vagy éppen az ötvenes-hatvanas évekből származó bútorok, mint a mai szemnek túldíszített és általában túlságosan nehézkes régiek. A huszadik századi dizájn mellett szól az is, hogy ezek a bútorok általában kényelmesebbek, praktikusabbak - és ez nem csupán a szigorúan funkcionalista, Bauhaus stílusú darabokra igaz, hanem az art deco bútorokra is.
Szabó Beáta tapasztalata szerint nemcsak lakások, hanem irodák berendezésének összeállításakor is sokan az art deco mellett döntenek; nemrég egy a Parlamentben lévő dolgozószoba kialakításánál is közreműködött a Montparnasse. Az art deco együttesek ára legfeljebb kismértékben haladja meg a hasonló nagyságú 19. századiakét, egy átlagos iroda berendezését másfél-két millió forintból tudja megoldani a tulajdonos. A galéria vásárlóközönsége döntően fiatal és középkorú ügyfelekből áll, olyan vásárlókból, akik nem hivalkodni akarnak otthonuk vagy munkahelyük berendezésének gazdagságával, hanem többre értékelik az art deco enteriőr által sugallt visszafogott és kényelmes eleganciát. A Montparnasse vásárlóinak nagyjából harminc százaléka magyar, húsz százaléka itt élő külföldi, míg a legnagyobb csoportot amerikai vevők - elsősorban kereskedők - teszik ki. A magyarországi árak számukra annak ellenére vonzóak, hogy a bútorokat alapvetően Franciaországból szerzi be a cég, ugyanis a restaurálást végző szakemberek munkadíja idehaza sokkal alacsonyabb, mint Nyugat-Európában.
A hazai vásárlók túlnyomó többsége nem lakberendezőt bíz meg egy-egy enteriőr kialakításával, hanem inkább maga szerzi be a különböző darabokat. Ez azokra is igaz, akik nyugodtan megengedhetnék maguknak a szakember megbízását. Szabó Beáta azonban figyelmeztet: sok esetben az olcsóbb megoldás a drágább, hiszen az ötletszerű, hozzá nem értő vásárlás kusza összképet és végső soron pénzkidobást eredményezhet. Mindenesetre akár egyedül, akár lakberendezővel vásárol az ember, beletelhet néhány hónapba, amíg sikerül valamennyi szükséges bútordarabot és kiegészítő tárgyat beszerezni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.