BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Lebuktatott bankfiókok, ahol az ügyféltájékoztatás minimuma sincs meg

Csak minden harmadik hazai bankfiókban adnak teljeskörű tájékoztatást hitelkártya igényléskor az ügyfeleknek - mondta el Tóth Tihamér, a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) elnök-helyettese ma délelőtt egy budapesti konferencián.

A szakértő állítását a GVH egy közelmúltben befejeződött, rejtett, személyes próbavásárlásokon alapuló vizsgálatára alapozza, amelyben 150 hazai bankfiókot ellenőriztek.

Az elnök-helyettes elmondta, a kombinált termékek esetén is kicsivel jobb a helyzet, a deviza lakáshitelek esetében azonban már valamivel jobb tájákoztatást kapnak az ügyfelek.

A GVH a vizsgállat részletes eredményét a napokban teszi közzé honlaján.

Király Júlia, a Magyar Nemzeti Bank (MNB) alelnöke hasonló témájú előadásában elmondta: a hitelekkel kapcsolatos tájékoztatás terén az is rontja a helyzetet, hogy napjainknak a kölcsönök 50-60 százalékát nem banki alkalmazottak értékesítik a fiókokban, hanem a ügynökök - ezekben az esetekben pedig az ügyféltájékoztatás minimuma sincs meg.

Az alelnök elmondta: "Az az ember, aki unit-linked jelzáloghiteleket értékesít, zéró képzettséggel teheti meg ezt." Király Júlia aláhúzta: ez az a terület, ahol a jelenleginél jóval erősebb szabályozásra van szükség.

Az alelnök előadása egy másik pontján megjegyezte:  az ország várhatóan 5-6... éven belül csatlakozik az eurozónához.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.