BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Miért nem kötnek casco-t? Csak ha kötelező, akkor fizetik az autósok

A cascoüzletág díjbevétele közel négy százalékkal csökkent tavaly, ez – tekintve, hogy a szerződések száma majdnem másfél százalékkal nőtt – a díjszintek jelentős csökkenésével magyarázható.

Ma átlagosan több mint harmadával kerül kevesebbe a casco biztosítás, mint három éve, a kárráfordítás mértéke ugyanakkor javult az ágazatban az előző évhez képest, így annak jövedelmezősége a Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz) statisztikái alapján nincs veszélyben.

Igaz, a szektor szereplőinek véleménye megoszlik arról, merre tart a piac. Abban egységesek a vélemények, hogy itthon rendkívül alacsony a cascopenetráció (20 százalék körüli), ezért még óriási növekedési lehetőségek rejlenek benne.

Ám ilyen típusú biztosítást jellemzően csak azok kötnek, akiknek a finanszírozó kötelezően előírja, és a hitelszerződés lejártakor azonnal megszüntetik a biztosítási szerződésüket. Optimistább piaci jóslatok szerint az utóbbi évekre jellemző kiélezett verseny miatti jelentős lemorzsolódás legalább véget érhet, a piac konszolidálódhat, és az autósok hozzáállása is változhat.

Mások viszont az internetes összehasonlító oldalak által gerjesztett verseny további nyomására számítanak.

További részletek itt olvashatók

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.