Az ötleteket a tárca elküldte az érintett biztosítóknak, és a szakmai egyeztetés eredményeként alakulhat majd ki a végleges koncepció. Értesülésünk szerint a jelenlegi javaslatok a kgfb rendszerének gyökeres átalakításáról szólnak.
Ha a javaslatot elfogadják, 2009-től (pontosabban 2010-től, hiszen arra az évre lennének érvényesek az új szabályok) módosulhat például a bónuszbesorolások rendszere.
Általános szabályként továbbra is megmaradna, hogy az autós egy év kármentes időszak után egyet léphet felfelé, ám a biztosítók ettől akár el is térhetnek, és dönthetnek úgy is, hogy ügyfelük balesetmentes vezetését azzal honorálják, hogy kettővel javítják bónuszfokozatát.
Ez ugyan az autósok szempontjából jó, hiszen minél magasabb bónusszal rendelkeznek, annál olcsóbbá válik a kötelezőjük, ám biztosítási szakemberek szerint ez a jelenlegi, egyébként jól működő rendszer széteséséhez vezethet, ráadásul még átláthatatlanabbá teszi a már amúgy sem túl egyszerű árképzést.
A biztosítói szakma egy ideje két táborra oszlott az őszi kötelező kampány kérdésében. A biztosítók és az alkuszok egy része (jellemzően a nagyobb biztosítók és a személyesen kötő alkuszok) a váltási időszak eltörlése, illetve amellett érvel, hogy a biztosítási időszaknak nem a naptári évhez kellene igazodnia, hanem a szerződéskötés időpontjához. Mások (általában a kisebb biztosítók és az online alkuszok) a rendszer fenntartása mellett törnek lándzsát, mivel szerintük a kampány eltörlése a verseny csökkenéséhez vezet.
A Pénzügyminisztérium (PM) a kampány fokozatos megszüntetése mellett döntött. A javaslat szerint a jelenlegi egységes december 31-e helyett mindenki a járműve megvásárlásától számított egy év múlva köthetne új szerződést. Továbbra is fenntartanák azonban azt a rendszert, amelyben a biztosítóknak együtt, október végén kellene közzétenniük jövő évi tarifáikat. Így a jelenlegi kampányidőszak fokozatosan, az autópark cserélődésével párhuzamosan veszítene jelentőségéből. A PM-nél nem kommentálták értesüléseinket, nem cáfolták azonban, hogy elkészült a koncepció.
Az idei kötelező kampány azonban még biztosan a megszokott módon zajlik majd. Ám nem maradnak izgalmak nélkül az autósok. A legolcsóbbak közé tartozó MÁV Biztosító megszűnése szinte biztosan hatással lesz a díjszintekre, de az erős konkurenciaharc miatt továbbra is éles versenyre és jelentős kedvezményekre lehet számítani.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.