BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Latin-Amerika lehet az alternatíva a gazdasági válság idején

Egyre vonzóbbak a latin-amerikai országok azon vállalatok számára, amelyek továbbra is növekedési lehetőségeket keresnek, de a gazdasági válság miatt hanyatlanak a hagyományos piacaik – ez derült ki Atradius legfrissebb felméréséből.

A világ egyik vezető hitelbiztosítója, az Atradius legfrissebb tanulmányában a fejlődő gazdaságok közül a latin-amerikai országok kereskedelmi kockázatait és fejlődési lehetőségeit mérte fel a világ 300 vállalatának megkérdezésével.

Azoknak a vállalatoknak, amelyeknek van már, vagy tervezik kereskedelmi kapcsolatok létesítését Latin-Amerikában, több mint fele (53 százaléka) nyilatkozott úgy, hogy a régióbeli nyitást leginkább a hagyományos piacok visszaesése befolyásolta. Arra a kérdésre, hogy miért keresnek lehetőségeket a latin-amerikai országokban, a megkérdezettek 50 százaléka a belföldi piacokon tapasztalható erős versenyt jelölte meg okként. A legtöbb cég (69 százalék) Brazíliát képzeli el a középtávú expanziójának kulcspiacaként, 48 százalékuk pedig Mexikót jelölte meg fő célpontként. A válaszadók 61 százaléka úgy becsüli, hogy vállalatának éves bevétele a régióval folytatott kereskedelem hatására több mint 6 százalékkalkal fog növekedni az elkövetkező 3 évben, és 59 százalékuk úgy gondolja, hogy ugyanebben az időszakban a régióból származó éves profit eléri a 6 százalékot.

A jelentésből kirajzolódó kép nem teljesen optimista – bűnözés, korrupció és politikai instabilitás jellemzi Latin-Amerikát, és ezek a tényezők a sikeres üzlet akadályai is lehetnek. Azonban számos ország kiemelkedik a régióból, mint erős nemzetközi üzleti partner. Mind Brazília, mind Mexikó szilárd, piacbarát gazdasági politikát folytat, és más országok, mint például Venezuela és Argentína is csökkentik az eddig szárnyaló inflációt és a politikai instabilitást.

A megkérdezettek ugyanakkor elismerték: rövidtávon Latin-Amerika sem immúnis a világgazdasági válságra, de középtávon jobbak a kilátások, mint más régiókban. Vanek Balázs, az Atradius magyarországi fióktelepének vezetője szerint Latin-Amerika bebizonyította, hogy sok mindent tud nyújtani azoknak, akik új piacokat keresnek a fejlődésükhöz. „A régió fiatal és növekvő populációja nyitott az importált fogyasztási javakra, és az elmúlt évek reformjai továbbfejlesztették a gazdasági és politikai stabilitást ezekben az országokban” – mondta Vanek Balázs.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.